Mens

De mooiste inzichten en beste processen zullen niet succesvol zijn, als uw mensen het verschil niet kunnen maken. In onze programma’s maken we gebruik van de principes van ervaringsgericht leren. Door korte cycli van PLAN – DO – CHECK – ACT te combineren met de juiste interventies, ontstaat een lerende organisatie, die snel haar resultaten verbetert.

Heeft u behoefte aan een specifieke oplossing of training? Dat kan natuurlijk ook. Zie onderstaand een overzicht van onze populairste programma’s. Uiteraard wordt ieder programma in nauwe samenspraak opgesteld en op maat toegesneden.

Leiderschap en Team

Expeditie Leiderschap

Goed en effectief leidinggeven in een turbulente markt is lastig.

Zeker wanneer u tegelijkertijd strategische doelen, veranderingen en omzettargets moet realiseren. Wilt u toch stappen voorwaarts nemen? Kies dan voor een Expeditie Leiderschap: in een klein jaar van overbelaste jongleurs naar sterke leiders.

Breek uit de duivelsdriehoek.

Onderzoek toont telkens weer aan dat veel directieleden en managers zakken voor de leiderschaptest. Hun teamleden vinden hen onvoldoende geloofwaardig, integer of vakkundig. En dat terwijl deze leiders juist alles op alles zetten om aan alle strategische eisen, commerciële doelstellingen en medewerkerverlangens te voldoen. Welkom in de duivelsdriehoek:

expeditie

 

Op weg naar beter management en leiderschap.

RedFoxBlue verbetert de management- en leiderschapsvaardigheden van u en uw collegamanagers tijdens een expeditie van circa 9-12 maanden. Management- en leiderschapmodules wisselen elkaar in die periode af. Daarbij leert u van de dagelijkse praktijk én van elkaar. Op elk niveau, want ook de directie en hoger management doorlopen (een deel van) de leergang.

Maatwerk en focus voor blijvend resultaat

Op basis van uw wensen, behoeften en organisatie organiseert RedFoxBlue een programma op maat. Daarbij gaan we uit van de volgende focusgebieden:

1. Kick Off en ontwikkelcontract

Deelnemers nemen persoonlijke- en teamprestaties kritisch onder de loep. Bovendien tekenen ze een ontwikkelcontract. De expeditie is dus vrijwillig, maar zeker niet vrijblijvend.

2. Persoonlijk leiderschap

Deelnemers vormen een mentaal beeld welke leiding-gevende ze wél en juist niet willen zijn. De inzichten en ambitie worden vastgelegd in een Persoonlijk Leiderschap Statuut, een kompas voor de expeditie en ver daarna.

3. Sales Acceleratie Management

De expeditieleden gaan intensief aan de slag met tools voor sales management. Een module die ook directie en stafmanagement leert bijdragen aan structureel verkoopsucces.

4. Verandermanagement

Centraal thema: ‘Hoe krijg ik ze zover?’. Gewapend met kennis van o.a. groepsdynamica en waardegedreven kernboodschappen ontwikkelen deelnemers een veranderplan voor het eigen team.

5. Coaching van teamleden

Professionele groei van teamleden en zakelijke resultaten gaan hand in hand. Deelnemers leren hun team te ‘lezen’ en via diverse technieken en vaardigheden te coachen op ‘kunnen’, ‘willen’ en ‘doen’.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen

  • Betere vertaling van beleid naar werkvloer.
  • Ondersteuning van managers tijdens een reorganisatie.
  • Managers en hun methodieken op één lijn krijgen.
  • Onvoldoende functionerende teams onder de huidige leiding.
  • Effectieve en blijvende verbeteringen in de salesorganisatie.

Droom team

Relaties worden verbeterd en daarmee ook de resultaten

Een goed draaiend team werkt niet alleen prettiger, maar is ook succesvoller. Zo’n winning team ontstaat echter meestal niet vanzelf. Met het RedFoxBlue Droom Team Programma creëert u onder deskundige leiding in korte tijd een echt en hecht team. Teamambitie en onderlinge relaties worden verbeterd, en daarmee ook de resultaten!

Gezamelijke doelen, gezamelijk resultaat

Leden van een succesvol team weten waar ze staan en hoe ze daar gekomen zijn. Bovendien kennen ze de gezamenlijke doelen en de weg daar naartoe. Met het Droom Team Programma bouwt u in drie tot vijf dagdelen aan het fundament onder uw eigen winning team. De ervaren RedFoxBlue professional staat u daarbij met raad, daad en een bewezen aanpak terzijde.

droomteam

Op weg naar een Droom Team.

De ervaren RedFoxBlue professional neemt uw team mee in een – soms grensverleggend, maar altijd veilig – indoor en outdoor programma. Daarbij werkt hij volgens vaste punten:

  • Verstoringen eerst. Het programma start met het zichtbaar en bespreekbaar maken van fricties tussen teamleden onderling.
  • Succesfactoren. Samen analyseert u wat het team tot nu toe succesvol heeft gemaakt en wat u wilt meenemen naar de toekomst: uw slakkenspoor.
  • Visualiseren van resultaat. Het team ziet zichzelf in de ideale, winnende situatie. Een eerste stap om deze droom daadwerkelijk waar te maken.
  • Droom Team Statuut. In dit document legt het team de gemeenschappelijke ambities, afspraken en doelstellingen vast.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen

  • Met een nieuw team direct een droomstart maken.
  • Nieuwe impulsen om een bestaand team vitaal te houden.
  • Verlies aan effectiviteit door onderling gebrek aan veiligheid en vertrouwen.
  • Ondermaatse sfeer en samenwerking binnen een team en onder druk staand leiderschap.
  • Training voor toekomstige uitdagingen.

Winnaars van Morgen

Helpen de juiste koers uit te zetten en vast te houden.

Dat succes sterk samenhangt met focus en de juiste keuzes wist u al. Maar wat zijn de belangrijkste doelen precies? Wat is de kortste weg erheen? En hoe voorkomt u dat uw team zich verliest in verlokkelijke randactiviteiten? Het RedFoxBlue Winnaars van Morgen Programma helpt u de juiste koers uit te zetten en vast te houden.

Inzicht en praktische aanpak.

Scherp inzicht is het begin van blijvend succes. Maar voor concreet resultaat zijn ook draagvlak en aanpak van groot belang. Via het beproefde Winnaars van Morgen Programma vertaalt uw managementteam de visie zelf in een strategie en aanpak die uw organisatie laat overwinnen in de markt van morgen – én daarna.

Resultaat in vijf dagen.

Het Winnaars van Morgen Programma staat onder leiding van een RedFoxBlue professional met ruime ervaring in de praktijk en op directieniveau. Met deze coach werkt u in maximaal vijf dagen de volgende programmadoelen af:

winnaars

1. Het speelveld

U analyseert de urgentie en/of ambitie bij uw bedrijf in de huidige marktsituatie. Welke trends zijn relevant voor uw bestaansrecht?

2. De teamkwaliteiten

U herkent en erkent de basis van uw huidige succes. Wat zijn uw echte sterktes? Hoe onderscheidt u zich in de markt?

3. De doelen

Op welk speelveld (producten, markten en/of functies) gaat u winnen? Welke missie geeft de organisatie daarbij energie en richting?

4. Uw wedstrijdstrategie

U formuleert een heldere kernstrategie, de afgeleide doelen en verantwoordelijkheden van alle MT-leden en de succesfactoren.

5. Het verbeterplan

U weet wat de kritische succes- en faalfactoren zijn en kiest gezamenlijk de krachtigste interventies voor blijvend succes.

 5 redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue gekozen hebben:

  • Oorzaken en oplossingen vinden voor teleurstellende resultaten
  • Hogere groei, winst of marktaandeel bewerkstelligen
  • Beter inzicht op de factoren voor blijvend succes krijgen
  • Meer samen vechten en hechten binnen het management team
  • Een duidelijke focus om te besparen op middelen

Trainingsprogramma's

Sales Management

Meetbare en beproefde trainingsaanpak voor beter resultaat

Snel én blijvend uw verkoopresultaten verbeteren? Het Sales Acceleratie Management programma (SAM Compact) van RedFoxBlue doet het. Een sterke sales professional licht uw salesteam en aanpak gericht door op de belangrijkste succesfactoren en grijpt in waar nodig. Zo hebt u binnen een maand een hogere omzet en lagere verkoopkosten in zicht.

Alles in huis voor een succesvolle training

RedFoxBlue heeft als organisatie meer dan 10 jaar ervaring met trainingen gericht op commerciële doelstellingen. Onze professionals voegen daar hun jarenlange praktijk- en coachingervaring aan toe. Dat bepaalt voor een groot gedeelte het succes van onze trainingen. Maar houd ook de volgende succesfactoren in het oog:

  • Richt de training op het verschil tussen de huidige en gewenste performance van de deelnemers.
  • Train op de dagelijkse praktijk van de deelnemers.
  • Breng de training in lijn met uw commerciële strategie en geformuleerde doelen. Alleen zo zijn de verbeteringen en het rendement meetbaar.
  • Zorg voor 100% betrokkenheid en inzet van uw team én hun manager.
  • Selecteer externe professionals op geloofwaardigheiden vakmanschap
  • De echte training start pas na de training. Organiseer ervarend leren in de dagelijkse praktijk.

Een breed scala aan bewezen trainingen:

Directie, Management Team en Hoger Management

Workshop Winnaars van Morgen

U werkt als team aan het perfectioneren van uw strategie inclusief interventieplan, voor een winnende positie in de markt van morgen.

Workshop Droom Team

U verbetert de onderlinge relaties en werkt aan het visualiseren en realiseren van uw gedroomde toekomst.

Leergang Expeditie Leiderschap

Tijdens intensieve maandelijkse bijeenkomsten werkt u aan het verbeteren van leiderschaps- en managementvaardigheden.

Sales Management

Training Sales Acceleratie Management

In de meest complete en praktijkgerichte training van Nederland leert u hoe u uw verkoopteam optimaal kunt inrichten, aansturen en laten scoren.

Training De salesmanager als salestrainer

Een praktische training waarin de salesmanager kennis en vaardigheden leert overbrengen op zijn of haar eigen team.

Accountmanagement & Verkoopbuitendienst

Training Accountmanagement

U leert kansrijke accounts te analyseren en – via een praktisch accountplan – te bewerken tot zeer rendabele klanten.

Training Commercieel Onderhandelen

Na deze intensieve training kunt u succesvol onderhandelen op grote en complexe offertes en sales cycles.

Training Professioneel presenteren aan het besluitvormend team

Tijdens deze training leert u uw commerciële propositie goed, duidelijk en pakkend te presenteren aan de beslissers binnen uw organisatie.

Training Consultative Selling

U leert om richting klanten minder te verkopen en meer te hélpen kopen. Zo bouwt u kansrijke prospects uit tot waardevolle klanten.

Training Persoonlijk Vakmanschap in Verkoop

Authenticiteit en emotionele intelligentie zijn te verbeteren. U leert ze gebruiken om beter in te spelen op het onderbewuste van uw klant en dus beter te verkopen.

Verkoop binnendienst & Vakspecialisten

Training De accountmanager binnendienst

Uw binnendienst leert denken en handelen als boegbeeld naar klanten en werkt actief mee aan een optimale netto verkooptijd van uw accountmanagers.

Training De Vakman als Verkoopambassadeur

Uw technische specialisten leren om – in samenwerking met de verkoopcollega’s – een commerciële bijdrage te leveren aan het behouden en uitbouwen van klanten.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen:

  • Logisch vervolg op een wijziging in de commerciële strategie.
  • Als onderdeel van een commerciële reorganisatie.
  • Performance- en resultaatverbetering op specifieke doelgroepen en/of producten/diensten.
  • Meer rendement uit contactmomenten met prospects of klanten.
  • Op advies van andere organisaties.

Account Management

Meetbare en beproefde trainingsaanpak voor beter resultaat

Alles in huis voor een succesvolle training

RedFoxBlue heeft als organisatie meer dan 10 jaar ervaring met trainingen gericht op commerciële doelstellingen. Onze professionals voegen daar hun jarenlange praktijk- en coachingervaring aan toe. Dat bepaalt voor een groot gedeelte het succes van onze trainingen. Maar houd ook de volgende succesfactoren in het oog:

  • Richt de training op het verschil tussen de huidige en gewenste performance van de deelnemers.
  • Train op de dagelijkse praktijk van de deelnemers.
  • Breng de training in lijn met uw commerciële strategie en geformuleerde doelen. Alleen zo zijn de verbeteringen en het rendement meetbaar.
  • Zorg voor 100% betrokkenheid en inzet van uw team én hun manager.
  • Selecteer externe professionals op geloofwaardigheiden vakmanschap
  • De echte training start pas na de training. Organiseer ervarend leren in de dagelijkse praktijk.

Een breed scala aan bewezen trainingen:

Accountmanagement & Verkoopbuitendienst

Training Accountmanagement

U leert kansrijke accounts te analyseren en – via een praktisch accountplan – te bewerken tot zeer rendabele klanten.

Training Commercieel Onderhandelen

Na deze intensieve training kunt u succesvol onderhandelen op grote en complexe offertes en sales cycles.

Training Professioneel presenteren aan het besluitvormend team

Tijdens deze training leert u uw commerciële propositie goed, duidelijk en pakkend te presenteren aan de beslissers binnen uw organisatie.

Training Consultative Selling

U leert om richting klanten minder te verkopen en meer te hélpen kopen. Zo bouwt u kansrijke prospects uit tot waardevolle klanten.

Training Persoonlijk Vakmanschap in Verkoop

Authenticiteit en emotionele intelligentie zijn te verbeteren. U leert ze gebruiken om beter in te spelen op het onderbewuste van uw klant en dus beter te verkopen.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen

  • Logisch vervolg op een wijziging in de commerciële strategie.
  • Als onderdeel van een commerciële reorganisatie.
  • Performance- en resultaatverbetering op specifieke doelgroepen en/of producten/diensten.
  • Meer rendement uit contactmomenten met prospects of klanten.
  • Op advies van andere organisaties.

Binnendienst

Meetbare en beproefde trainingsaanpak voor beter resultaat

Alles in huis voor een succesvolle training

RedFoxBlue heeft als organisatie meer dan 10 jaar ervaring met trainingen gericht op commerciële doelstellingen. Onze professionals voegen daar hun jarenlange praktijk- en coachingervaring aan toe. Dat bepaalt voor een groot gedeelte het succes van onze trainingen. Maar houd ook de volgende succesfactoren in het oog:

  • Richt de training op het verschil tussen de huidige en gewenste performance van de deelnemers.
  • Train op de dagelijkse praktijk van de deelnemers.
  • Breng de training in lijn met uw commerciële strategie en geformuleerde doelen. Alleen zo zijn de verbeteringen en het rendement meetbaar.
  • Zorg voor 100% betrokkenheid en inzet van uw team én hun manager.
  • Selecteer externe professionals op geloofwaardigheiden vakmanschap
  • De echte training start pas na de training. Organiseer ervarend leren in de dagelijkse praktijk.

Een breed scala aan bewezen trainingen:

Verkoop binnendienst & Vakspecialisten

Training De accountmanager binnendienst

Uw binnendienst leert denken en handelen als boegbeeld naar klanten en werkt actief mee aan een optimale netto verkooptijd van uw accountmanagers.

Training De Vakman als Verkoopambassadeur

Uw technische specialisten leren om – in samenwerking met de verkoopcollega’s – een commerciële bijdrage te leveren aan het behouden en uitbouwen van klanten.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen

  • Logisch vervolg op een wijziging in de commerciële strategie.
  • Als onderdeel van een commerciële reorganisatie.
  • Performance- en resultaatverbetering op specifieke doelgroepen en/of producten/diensten.
  • Meer rendement uit contactmomenten met prospects of klanten.
  • Op advies van andere organisaties.

Modules

Sales Boost

Met meer bellen; meer bezoeken, meer offertes en dus meer omzet.

Hogere inspanning met dezelfde kwaliteit leidt tot hoger resultaat. Dat klinkt abstract, maar deze waarheid gaat uiteindelijk wel over de winst van uw organisatie. Want als uw salesteam meer belt, scoren ze meer bezoeken, meer offertes en dus uiteindelijk meer omzet. De Sales Boost van RedFoxBlue helpt u die hogere inspanning snel te realiseren.

Focus op resultaat voor beter resultaat.

Verkopers – de naam zegt het al – moeten verkopen. Maar in de praktijk is het aantal bezoekafspraken met prospects en inactieve klanten vaak bedroevend laag. Het salesteam is bijvoorbeeld afgeleid door andere zaken en taken. Niet wenselijk, wel begrijpelijk. En goed te verhelpen met de introductie van een duidelijk ritme en focus.

Train de salesmanager.

De RedFoxBlue professional geeft uw salesmanager alles wat hij nodig heeft voor een echte sales boost. Samen wordt een aanvalsplan opgesteld, een selectie prospects gemaakt en salesritme aangebracht. Ook worden nieuwe middelen aangereikt voor het sturen en coachen van het team. Zo leggen we de basis voor succes.

Acceleratie

Vaste stappen naar succes.

Nu de basis in orde is, worden een aantal beproefde stappen naar succes genomen.

  1. De salesmanager selecteert iedere week op een vast moment 20 tot 40 kansrijke prospects per verkoper.
  2. Verkopers besteden op een vast moment maximaal 5 minuten per prospect aan het opstellen van een A-4 met relevante gegevens.
  3. Verkopers maken op een vaste dag telefonisch afspraken met hun prospects. De salesmanager coacht op de telefonische performance en resultaten.
  4. Verkopers werken aan het einde van de dag hun prospectadministratie bij. De salesmanager volgt en vult op basis van deze data hun salesfunnel.
  5. Het resultaat: binnen enkele maanden opereert het verkoopteam in een vast weekritme. De netto verkooptijd neemt toe, de salesmanager weet op welke verkoopmomenten hij moet sturen en – het belangrijkste – de omzet uit prospecting groeit.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen:

  • Meer omzet uit prospects halen.
  • Structureel prospecteren inrichten en doorvoeren.
  • De salesfunnel inrichten voor betere sturing van het verkoopteam.
  • Cijfermatig inzicht in de performance van individuele verkopers.
  • Kwantiteit en kwaliteit van prospectafspraken verbeteren.

Sales Ritme

De momenten zijn te voorspellen en te managen met het Sales Ritme programma.

Je schoenveters strik je beter vóór dan tijdens de wedstrijd. Zo is het ook met sales – als u administratie, overleg en training in de daluren plant, kunnen uw verkopers zich focussen op sales op het moment dat het nodig is. Die momenten zijn te voorspellen én te managen, met het RedFoxBlue Sales Ritme. En dat loont!

Tot 30% meer verkooptijd en meer resultaat!

Het kiezen van vaste momenten voor vaste activiteiten schept ruimte om te excelleren op de momenten van de waarheid. Het RedFoxBlue Sales Ritme levert u 20 tot 30% meer netto verkooptijd op en ook nog eens 20 tot 30% beter resultaat op de momenten van de waarheid.

Constante groei.

Het sales lemniscaat is een oneindige cirkel van leren en groeien, met wortels in de Japanse Kaizen-filosofie en de Plan-Do-Check-Act visie. Het juiste ritme verschilt voor elke organisatie. RedFoxBlue helpt u uw eigen ritme te vinden, te sturen én te borgen in de dagelijkse praktijk.

salesritme

Het Sales Ritme in praktijk

Samen met uw RedFoxBlue coach werkt u aan het effectiever maken van uw sales aanpak en sales management op basis van Plan-Do-Check-Act. Daarbij nemen we de volgende stappen:

1. Momenten van de waarheid

U kiest de momenten waarop het team moet excelleren en welk resultaat u daarvan verwacht.

2. Procesoptimalisatie

U richt het optimale week- of maandritme in naar maximale netto verkooptijd en naar de optimale prestatie op de momenten van de waarheid.

3. Team en tools

Waar nodig ontwikkelt u tools/instrumenten en versterkt u de vaardigheden van de teamleden.

4. Uitvoeren, coachen en successen vieren

PLAN: U plant en stuurt op maand- en weekdoelen en effectieve bezoeken van uw verkoopteam.
DO: U introduceert een weekritme met vaste momenten voor bezoekafspraken, verkoopgesprekken, offreren en afronden van orders.
CHECK: U analyseert de resultaten uit de (dagelijkse) verkoopactiviteiten met uw eigen sales management dashboard.
ACT: Op basis van uw analyses stuurt u bij en voert u effectief overleg, plant u joint visits en andere vormen van individuele coaching.

Vijf redenen waarom bedrijven voor RedFoxBlue kozen:

  •  Verlaging van de verkoopkosten met minimaal 20%.
  • Verhoging van de netto verkooptijd met 20% of meer.
  • Betere sturing van sales activiteiten en meting van resultaat.
  • Lerend vermogen van teams verbeteren.
  • Verhoging van de verkoopresultaten van het team.

Klantencases