Artikelen

maart 24, 2020 1 views

Samenwerken, niet ingewikkeld, wel lastig

Niet ingewikkeld, wel lastig

Het effectief en efficiënt samenwerken binnen commerciële teams lijkt niet erg ingewikkeld, maar blijkt in de praktijk lastig te realiseren. Ook al kloppen de processen, structuren en systemen, dan nog wil dat niet zeggen dat goede resultaten vanzelfsprekend zijn. Waar ligt dat dan aan? De meest logische reactie van de gemiddelde salespersoon is wijzen naar alles: naar elkaar, de organisatie, de lastige markt of de lastige klant. Maar in ieder geval ligt de oorzaak nooit bij de persoon zelf.

Goede teams die meer willen en ‘gedoe’ teams die beter willen

Clare Craves heeft diepgaand onderzoek gedaan naar persoonlijke- en teamdrijfveren en hoe persoonlijke drijfveren van invloed zijn op de manier waarop men succesvol in een team samenwerkt. Hij benoemt 7 stadia van bewustzijn die een individu, team of organisatie moeten doorlopen om aan een gezonde groei en ontwikkeling vorm te kunnen geven. Deze stadia zijn fasen om te doorlopen, waarbij de ene fase voortbouwt op de onderliggende fase; zoals bij een piramide. Wanneer de basis van de piramide wankel is, wankelt het hele bouwwerk. Een optimaal samenwerkend team is zich continu bewust van de fase waarin het zich bevindt en pleegt periodiek onderhoud op de onderliggende fasen.

 

De 7 bouwstenen

Bron: My Motivation Insights – TeamScan

Vertrouwen

Vertrouwen is het fundament (eerste fase) van een gezond team. Als er commitment is op het doel van het team, de reden dat het team een team is, en de resultaten die behaalt moeten worden kan iedere teamlid zijn verantwoordelijkheid nemen. Onderwerpen, ook de moeilijke en gevoelige, worden uitgesproken en bespreekbaar gemaakt zonder terughoudendheid. Er is geen sprake van oordelen en veroordelen. Nieuwsgierigheid, geïnteresseerd zijn in de ander en waardevrije vragen stellen zijn hierbij kernwoorden. Afspreken en aanspreken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden met het beoogde gezamenlijke resultaat als drijfveer om je als individu optimaal open te stellen voor het geven en krijgen van vertrouwen.

De vier kernen van vertrouwen

Covey schrijft in het boek ‘the speed of trust’  dat vertrouwen bestaat uit 4 kernen.

  1. Integriteit – eerlijk zijn en moed hebben om te handelen volgens eigen waarden
  2. Intenties – als je gedrag een afspiegeling is van je motieven
  3. Capaciteiten – vaardigheden en kennis die nodig zijn om resultaten te bereiken
  4. Resultaten – wanneer je prestaties in lijn zijn met de afspraken en verwachtingen

Voor een goed werkend team zijn dit relevante onderwerpen om met elkaar over in gesprek te gaan en te blijven. In hoeverre komen mijn persoonlijke waarden over een met de waarden van het team? Hoe gedraag ik mij binnen het team? Beschik ik over de juiste vaardigheden en kennis om mijn aandeel in het teamresultaat te leveren? Wat te doen als mijn prestaties niet in lijn zijn met de verwachtingen?

5 redenen om met je team aan de slag te gaan

  1. Je wilt betere resultaten en beseft dat gebrek aan samenwerking daaraan ten grondslag ligt
  2. Je merkt dat het team onvoldoende gebruik maakt van de kennis, ervaring en kwaliteiten van de collega’s
  3. Je merkt dat de communicatie binnen het team niet effectief en opbouwend is en je bemerkt een onvermogen om dat bespreekbaar te maken
  4. Je wilt stoppen met het bestrijden van symptomen en de oorzaak van een gebrek aan samenwerking aanpakken en je beseft dat een gezamenlijke BBQ niet voldoende is
  5. Je gelooft in ervaringsgericht leren en ontwikkelen om structureel het gewenste resultaat te kunnen boeken

Wanneer 1 van deze 5 redenen op jouw team van toepassing is, dan weet je in ieder geval dat je potentieel in je team onbenut laat. Tijd voor actie dus!

In de volgende publicaties worden de 7 bouwstenen verder besproken en toegelicht.

>> Meer weten over dit of andere programma’s , neem contact op met RedFoxBlue ( info@redfoxblue.nl )  of bel direct met een van onze Foxen, klik hier voor overzicht.

 

Maurice Neuféglise, Senior partner RedFoxBlue en gecertificeerd facilitator van My Motivation Insights

E: maurice.neufeglise@redfoxblue.nl

M: 06-33 974924

 

Knowing yourself is the beginning of all wisdom

“Knowing yourself is the beginning of all wisdom”, zei Artistoteles al, maar hoe geldt dit adagium voor Sales en Marketing Leaders?

Sales en Marketing zijn vooral  burning places voor change. We leven in een snel veranderende onzekere en complexe wereld met de paradigm shift van digitalisering, globalisering, transformatie en innovatie. Technologie, zoals Big Data, Artificial Intelligence, Internet-of-Things en Virtual Reality, verandert marketing. Technologie beïnvloed Sales en verandert ook het koopgedrag. Klanten en prospects zijn beter geïnformeerd door internet, social media en social selling en kennis is een toegankelijk en gemeengoed geworden.

In deze wereld kan je als Sales en Marketing Leider niet meer vertrouwen op oude gewoontes en yesterdays practices. Je moet snel en flexibel kunnen schakelen en innovatie willen omarmen. Het is niet langer dat grote marktspelers de kleinere overwinnen, maar in een concurrentie perspectief zijn het zijn juist de flexibele bedrijven met een change mindset die starre organisties, die aan yesterdays practices, blijven hangen -omdat die toch vooral successen brachten- voorbij streven.

De voorspelbaarheid van toekomstscenario’s wordt steeds kleiner.

In de moderne wetenschappen richt veel onderzoek zich op verandervermogen van mensen en mensen in organisaties en is erop gericht om medewerkers in deze onzekere toekomst veerkrachtig en duurzaam succesvol te laten zijn en te ontwikkelen

Dit vergt flexibiliteit, creativiteit, innovatief vermogen en behendigheid om met een change mindset een toekomstvisie te ontwikkelen en vervolgens deze te implementeren.

Onze moderne en complexe wereld dwingt ons om onzekerheid en verandering te omarmen, dit betekent dat we steeds minder kunnen vastleggen in plannen, handboeken en processen en ook leiderschapsstijlen absoluut aan verandering onderhevig zijn. Command en Control is zo! gebaseerd op leiderschapsstijlen uit ons vorige decennium .

Het onderscheidend vermogen van moderne en neuroplastische en agile organisaties ligt dan ook in zelf-denkzaamheid, eigenverantwoordelijkheid, de manier waarop individuele rollen worden ingevuld, creativiteit, innoveren, flexibiliteit en het ontwikkelen van Emotional Capital.

We denken vaak dat ons gedrag het gevolg is van logisch nadenken en bewuste keuzes. Recent wetenschappelijk onderzoek in de Psychologie en Neurowetenschappen laat echter zien dat dit vaker niet, dan wel het geval is.

Hoewel veel van ons gedrag dus automatisch tot stand komt, is het menselijk brein in staat om bewust controle uit te oefenen over dit automatische gedrag. Als we voor onszelf duidelijk hebben wat we willen bereiken, zijn we in staat om automatisch gedrag om te zetten in gewenst gedrag.

Het effectief managen van jezelf en het ontwikkelen van een change mindset begint dus met inzicht in en begrip van je automatische gedrag en de onderliggende (biologische) systemen in je brein. Neuroplasticiteit. Ons automatische gedrag is een optelsom van wat we van nature hebben meegekregen, en de levenservaringen die we later in ons leven hebben opgedaan. Nature en Nurture!

Maar hoe kunnen deze inzichten Commerciële Leiders -verantwoordelijk voor Sales en Marketing- helpen om een toekomst georiënteerde, inspirerende en innovatieve visie te ontwikkelen teneinde businesses succesvol te onderscheiden, klanten in fans te veranderen en succesvolle toekomst georiënteerde verandering en transitie te omarmen.

Zijn Commerciële Leiders de Change Agents voor de toekomst?

Zijn zij de leiders van de toekomst die het verschil gaan maken? Zowel marketing als sales zijn beide disciplines die klanten en prospects als centrale scope hebben.  Ondernemingen hebben als missie om purpose-vol te ondernemen, waarde toe te voegen en klanten in fans te veranderen.

Onderzoek en publicaties laten een niet al te rooskleurige situatie in deze toch al complexe wereld zien voor beide disciplines. Veelbesproken is de moeizame relatie tussen Sales en Marketing.  Van CMO’s wordt gezegd dat ze hun invloed aan de C-tafel verliezen en dat de rol van een CMO vaak een hoge verantwoordelijkheid heeft maar slechts een beperkte bevoegdheid wordt toegekend. Voor Sales geldt dat het steeds moeilijker wordt om de gestelde targets te halen en alignement met de klant-reis steeds moeilijker wordt.

Toch zou ik alle Commerciële Leiders uit willen dagen en een moment van reflectie te nemen.  Hoe je een Change Agent zou kunnen zijn?!

Succesvolle verandering gebeurt niet door systemen te veranderen, maar juist omdat mensen of gedrag van mensen veranderen. Organisaties veranderen alleen en alleen zover als hun medewerkers veranderen.

Om maar weer even naar de titel en Aristoteles terug te grijpen, begint alle wijsheid bij jezelf en dus ook het inzicht in jezelf. Deze veranderingen beginnen met inzicht en begrip van je automatische gedrag, je talenten kennen en het ontwikkelen van een change-mindset.

Ben jij diegene to change the odds voor de situatie van Sales en Marketing?

Durf jij op zoek naar meer wijsheid en zelfontwikkeling als een Commerciële Leider ?

Ben je benieuwd waar jouw automatische gedrag vandaan komt en hoe je het efficiënt in kunt zetten of juist kunt veranderen voor innovatief Leiderschap? En heb je een idee hoe jij je unieke en natuurlijke talenten in kunt zetten voor Commercial Leadershap?

Leidende business schools, zoals INSEAD in Fontainebleau, bieden Master-programma’s aan waar het gaat om inzicht te krijgen in jezelf en in het gedrag van mensen in organisaties op basis van  een psycho-dynamisch-lens. Daar waar het bij een traditionele MBA gaat om antwoorden gaat het in dergelijke programma’s om vragen, nieuwsgierigheid en om een authentieke leiderschapstijl en –visie te ontwikkelen, teneinde organisaties effectief door alle veranderingen te loodsen.

De Erasmus Universiteit heeft met het BrainCompass een Personal Empowerment assessment ontwikkeld op basis van DNA. Zelfinzicht op basis van Nature en Nurture.

Die organisaties, en vooral de mensen in die organisaties, die in staat zijn om veranderingen snel te adapteren en om te zetten in succesvolle strategieën zijn in het voordeel

Dit artikel is tot stand gekomen door inspiratie van BrainCompass & INSEAD

>> Meer weten over bovenstaande, neem contact op met RedFoxBlue ( info@redfoxblue.nl )  of bel direct met een van onze Foxen, klik hier voor overzicht.

Margerieth Visser, Senior partner RedFoxBlue

E: margerieth.visser@redfoxblue.nl 

M: 06-27 083908

 

4 views
4 views

Sales en Marketing alignment

Sales en Marketing alignment, de nr 1 succesfactor voor betere sales resultaten

Organisaties die sales en marketing alignment op een juiste manier hebben gerealiseerd zijn significant succesvoller dan organisaties die dat (nog) niet hebben gerealiseerd. (bron CSO-Insight)

Sales en marketing in een B2B-omgeving kunnen vaak beter worden geïntegreerd dan nu het geval is. Beide commerciële afdelingen zijn vaak georganiseerd in een soort LAT-relatie. Op zich is dat verwonderlijk omdat – zeker in B2B-omgevingen – juist de interactie tussen beide commerciële disciplines perfect op elkaar zou moeten zijn afgestemd om de customer journey en het salesproces te kunnen spiegelen. Maar wie denkt dat verbetering is gelegen in een rationele focus op verbetering van procedures, processen, en ‘harde’ en cognitieve kenmerken, doet er goed aan zich te verdiepen in de vraag van professionals zélf.

In vakliteratuur wordt geregeld gesteld dat de alignment van sales en marketing eigenlijk een ‘capability in itself’ is. Daar waar marketing vooral aan het begin van een customer journey en salesproces actief is, met het plannen en creëren van customer needs en marketing qualified leads (MQL’s) die vervolgens naadloos door sales overgenomen zouden moeten worden, is de overgave van het spreekwoordelijke stokje geen vanzelfsprekendheid voor een succesvolle eindsprint. Die wetenschap inspireerde me om inzichten, verkregen tijdens mijn INSEAD Master Thesis voor het programma Consulting and Coaching for Change, te delen.

Van vier naar twaalf P’s

Zowel sales als marketing zijn bij uitstek werkgebieden waar momenteel enorm veel gebeurt. Er is niets meer zoals het was. Als commerciële afdelingen zijn ze beide verantwoordelijk voor groei, het vervullen van customer needs en verhogen van customer value. Daar waar marketing in the-early-days begon met zijn vier P’s, worden er vandaag de dag wel acht tot zelfs twaalf P’s benoemd. Door de intrede van internet is er een veelvoud aan commerciële tools ontstaan en dat levert een complexe matrix om te managen. Niet voor niets hebben vandaag de dag meer dan de helft van de marketingvacatures eerder het karakter van een data-analist, dan van een pure marketeer. De rol van marketing verandert door de introductie van data, data-intelligence, AI en data-gedreven commercie (sales en marketing) hebben effect: veranderend koopgedrag en veranderend verkoopgedrag.

“Het goed op elkaar afstemmen en alignen van sales en marketing is complex en een capability in itself”

We mogen concluderen dat de respectievelijke functies en rollen van ‘sales’ en ‘marketing’ in organisaties snel verandert, zeker in een B2B-omgeving waar marketing- en salesafdelingen vaak als twee aparte silo’s zijn georganiseerd of ten minste zo worden gezien. Een zienswijze die in het gunstigste geval als verwarrend kan worden beschouwd en in het slechtste geval als een vergiftigde situatie. Het goed op elkaar afstemmen van sales en marketing is complex en wellicht een capability in itself. Wie kan nog voorspellen welke visie(s) en waarde(n) de beide commerciële functies toekomstgericht zullen maken? We leven immers in een wereld vol onzekerheden, waarin veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen en uitkomsten steeds minder voorspelbaar worden.

Wat we in ieder geval weten is dat resultaten van gisteren geen garantie zijn voor de successen van morgen. We weten ook dat nieuwe technologieën, data, data-intelligence digitalisatie, AI en informatisering een belangrijke rol spelen bij de veranderende rol van sales, marketing en het veranderende koop- en verkoopgedrag.

Wat we niet weten is waarom de relatie tussen sales en marketing juist in een B2B-omgeving vaak niet optimaal op elkaar is afgestemd. Het is schijnbaar ingewikkeld als vakliteratuur het al een capability in itself noemt. Onderzoeksbureau CSO-insights rapporteert jaar na jaar in zijn onderzoek dat bedrijven die sales en marketing goed met elkaar hebben weten te alignen, significant succesvoller zijn, maar dat die er procentueel nog maar erg weinig zijn.

De integratie van sales en marketing

Nou is literatuur over sales- en marketingintegratie vooral theoretisch. Empirisch onderzoek is nauwelijks verricht en moeilijk te vinden. Een aantal studies beveelt aan om de rollen van beide afdelingen helemaal te herzien en op deze manier alignment te verhogen, maar de meeste concentreren zich op de implementatie van een structuur, processen, ontwikkeling van nieuwe frameworks, software, formele communicatiestructuren, capaciteiten en vaardigheden.

In vakliteratuur wordt geregeld opgemerkt dat sales- en marketingintegratie niet zo eendimensionaal kan worden gezien, maar eerder als een veelomvattend thema moet worden opgevat. Er spelen meer zogeheten ‘inter-gerelateerde’ componenten dan de traditioneel beschreven onderdelen, en juist die zijn weer van belang bij een cross-functionele relatie. Organisaties blijven namelijk focussen op procedures, processen, ‘harde’ en cognitieve kenmerken om alignement van sales en marketing te verbeteren. Met de methodes van gisteren proberen ze om successen in de toekomst te boeken. Maar in plaats daarvan zouden ze beter kijken naar ‘hart’-kenmerken en daarmee naar gedrag, organisatie en transitieprocessen. Maar wie hetzelfde blijft doen, blijft ook dezelfde uitkomsten krijgen, dus de vraag is welke andere onderzoeksbenadering nodig is voor andere inzichten.

Ik raakte geïnspireerd door de uitspraak van Steward Black, Professor of Global Leadership and Strategy bij business-school IMD in Lausanne: ‘Onderzoek en ervaringen laten zien dat ‘het systeem te veranderen’ niet de sleutel tot succesvolle veranderingen en transitie is, maar juist het meenemen van mensen in verandering en transitie’. Ik heb mijn onderzoek daarom ontworpen om verder te kunnen kijken dan die focus op procedures, processen en een cognitieve-oriëntatie, en juist inzichten te achterhalen die eerder zijn gebaseerd op hart, onderstroom, gedrag en zaken die je je kunt scharen op een ‘rechter-hersenhelft-oriëntatie’, om zo met een andere bril te kijken naar alignment tussen sales en marketing.

“Dé nummer één commerciële-succesfactor is gelegen in het integreren van de rollen van sales en marketing”

Maar nog even terug naar de vraag boven het onderzoek: Waaróm is het belangrijk om inzichten te krijgen in hoe sales en marketing in B2B-organisaties beter te alignen? Wel, onder meer omdat onderzoeken van toonaangevende instituten, zoals McKinsey, Aberdeen en voorgenoemde CSO-Insight aangeven aan dat er nog veel ruimte is om te verbeteren. Om organisaties te bouwen die winnaars van morgen zijn, zullen ze hun commerciële slagkracht moeten vergroten en communities bouwen waar klanten fans zijn. CSO-Insights geeft al jaren aan dat dé nummer één commerciële-succesfactor juist is gelegen in het integreren van de rollen van sales en marketing. Dat dan wel met behoud van voldoende verschil om creativiteit en innovatie te stimuleren, maar de conclusie is niet mis te verstaan. Sterker: de onderzoekers stellen dat ze 94 procent méér succesvol zijn dan alle andere respondenten die dit niet of onvoldoende hebben weten te realiseren. Tegelijk geeft McKinsey aan dat 87 procent van sales- en marketingafdelingen in B2B-organisaties een negatieve mening hebben over elkaar en dat 92 procent van de organisaties zelfs over zichzelf zegt dat ze sales en marketing onvoldoende op elkaar hebben afgestemd. Niet harmonieus, inadequaat en vaak niet constructief. Aberdeen haalde op zijn beurt uit onderzoek dat 80 procent van de ondervraagde B2B-organisaties uitgaven van het marketingbudget voor leadgeneratie en salesondersteuning als weggegooid geld ziet. Men ervaart het als onbelangrijk of in ieder geval niet als ondersteunend voor salesactiviteiten. Verontrustende geluiden die aandacht verdienen, en een nieuwe visie vereisen.

Nieuw licht

Bij mijn onderzoek, waaraan thought-leaders uit sales, marketing en organisatiebestuur hebben meegewerkt, kwam een aantal inzichten naar voren die wellicht een nieuw licht laten schijnen op de alignment van commerciële rollen in organisaties. Drie opvallende uitkomsten:

  1. Er klinkt een luide roep om een mentale verschuiving in business-oriëntatie, van traditioneel gericht op omzet, winst en aandeelhouders naar een insteek die breder maatschappelijk wordt gedragen en meer appelleert aan zingeving, maar wél met behoud van een gezonde commerciële instelling.
  2. Er wordt gevraagd om een andere leiderschapsstijl in sales en marketing. In plaats van de ‘stok-en-wortel-methode’ is er behoefte aan transformationeel leiderschap dat is gebaseerd op een heldere visie.

Om wat dieper te kunnen kijken naar thema’s die het gedrag in organisaties bepalen en die een graadmeter zijn voor de gezondheid, is het zaak om verborgen elementen onder de oppervlakte in kaart te brengen. Ze zijn vaak niet eenvoudig te herkennen en worden wel beschreven als onderstroom, of night-vision. Een thema om naar sales- en marketingrelaties in organisaties te kijken is Emotional Capital; Emotie vertegenwoordigt een belangrijke dimensie bij organisatieveranderingen en komt tot uitdrukking in diverse uitingsvormen. Quy Huy, Professor Strategy en organisatie-innovatie aan INSEAD, onderzoekt de effecten van Emotional Capital op de uitvoering van strategie en verandering en hij definieerde vijf dimensies van Emotional Capital die ik in mijn onderzoek op basis van socio-analytische data probeerde bloot te leggen.

“Er is weinig hoop door vele veranderingen en er is nauwelijks zicht op een nieuwe visie”

  1. Er is sprake van een gevoel van Stucknessen hulpeloosheid in veel sales- en marketingorganisaties. ‘Het is zoals het is’, ‘Ik kan het niet veranderen’, ‘Ik doe er niet toe’. Ik bespeurde een sfeer die weinig ruimte biedt voor Emotional Capital. Er is dan weinig hoop door vele veranderingen, er is nauwelijks zicht op een nieuwe visie, er wordt weinig trots ervaren of ruimte voor eigen inbreng en authenticiteit geboden. En dat ondanks de vele uitdagingen waarvoor sales-professionals en marketeers zich geplaatst zien. Daarnaast spelen ook thema’s als angst (targets niet halen, job verliezen) en een verwijtende cultuur waarin earners en burners worden benoemd.

Eigenlijk beschrijven ze een omgeving waarin het niet zo leuk is om te werken. En daar spreken de dramatische cijfers van onderzoekers van Gallup dan weer over: Ruim twee derde (67%) van de commerciële werknemers die zij ondervroegen voelde zich niet engaged.

Het uitdragen van de visie

De complexe en steeds sneller veranderende wereld waarin de uitkomsten van veranderingen steeds minder voorspelbaar zijn – de VUCA-world – dwingt ons om onzekerheid te omarmen. En daarvoor hebben we een omgeving en organisatie nodig waarin we ons veilig voelen en we fouten mogen maken. Met een changed mindset leven moet ook mógen om flexibel te kunnen zijn.

We hebben mensen nodig in organisaties die verantwoordelijkheid kunnen nemen voor het uitdragen van de visie en deze vorm weten te geven in hun eigen rol. Gedragspatronen zijn de som van wat zichtbaar én onzichtbaar is in een organisatie. Ze verrijken het innerlijke theater van alle spelers in de organisatie, met de weerkaatsing van het licht ontleed in diverse kleuren van een prisma.

“Wie sales en marketing beter wil alignen, doet er goed aan om het drammen op procedures en processen te heroverwegen”

Wie sales en marketing in B2B-organisaties beter wil alignen, om daarmee meer waarde te creëren voor alle betrokken stakeholders – leads, prospects, klanten én eigen medewerkers – doet er goed aan om het drammen op procedures, processen, en ‘harde’ en cognitieve kenmerken te heroverwegen. Een flexibele maatschappij vereist flexibele geesten. Zelfs – of misschien juist – in B2B.

>> Meer weten over bovenstaande, neem contact op met RedFoxBlue ( info@redfoxblue.nl )  of bel direct met een van onze Foxen, klik hier voor overzicht.

Margerieth Visser, Senior partner RedFoxBlue

E: margerieth.visser@redfoxblue.nl 

M: 06-27 083908

 

 

 

 

 

 

Commerciële Du Diligence of inzicht in commerciële slagkracht?

Commerciële Du Diligence of inzicht in commerciële slagkracht?

Als Investeerder of Business Angel meer grip op uw investering door heldere inzichten in Commerciële slagkracht van een organisatie; commerciële potentie voor de toekomst.
RedFoxBlue -Nr 1. In MT1.000 voor commercieel advies- kijkt vanuit een ander perspectief naar Commerciële Du Diligence!
Wij geven inzichten in de commerciële slagkracht van een organisatie, we extrapoleren geen op cijfers uit het verleden, maar we kijken juist naar de commerciële potentie voor de toekomst.
Met onze insteek hebben we een aantal familiebedrijven succesvol begeleid in de transitie naar nieuwe eigendomsverhoudingen door investeerders en business angels door een breder inzicht en andere bedrijfsperspectieven te geven op commerciële slagkracht; het uitgangspunt voor toekomstig commercieel succes en groei!

Als investeerder en business angel ziet u kansen voor een onderneming om op een strategische manier groei te realiseren.

Maar je kunt niet zomaar elke groeilijn uit het verleden doortrekken naar de toekomst. Resultaten uit het verleden bieden nog steeds geen een garantie voor de toekomst.

Onze snel veranderende wereld en business-omgeving vragen juist om antwoord op de vraag te vinden hoe we waarde kunnen creëren voor onze klanten.

De commerciële toekomst vangen in een spreadsheet is absoluut van gisteren.

Du-diligence en spreatsheets met koude cijfers zijn onvoldoende om effectief commerciële slagkracht van een onderneming in te schatten en  investeringen en groeiscenario juist in te schatten. Deze cijfers kijken per definitie terug en yesterday’s practices gaan je het succes van morgen niet brengen. Het adagium van command & control waarbij kort-cyclisch op verlies en winst en financiële resultaten wordt gestuurd geldt niet meer.

U heeft vandaag de dag meer gevalideerde informatie en inzichten nodig. Management Consultants van RedFoxBlue helpen u deze inzichten te verkrijgen.

Wij hebben een holistische kijk op een organisatie om commercieel succes op een juiste manier in te kunnen schatten. We sturen op waarde-creatie van een onderneming door commerciële slagkracht te vergroten, flexibiliteit en aanpassingsvermogen te mobiliseren. Wij kijken niet alleen naar processen en procedures maar kijken vooral ook om talenten van medewerkers juist in te zetten. Hard en hart…… van Human Resources naar Human Capital, wij ontwikkelen een organisatie tot winnaar van morgen.

We hebben een aantal familiebedrijven reeds succesvol begeleid in de transitie naar nieuwe eigendomsverhoudingen door investeerders en business angels een breder inzicht en andere bedrijfsperspectieven te geven op commerciële slagkracht -het uitgangspunt voor toekomstig succes en groei-scenario’s.

Wij kijken kritische naar missie, visie, strategie, levensfase van een organisatie, klanten, merk, processen, platformen, competenties, organisatiegedrag, talenten van mensen, de levensfase van een onderneming en de besluitvormingsprocessen en overlegstructuren. Om vervolgens de positie die een bedrijf in de waardeketen inneemt te analyseren, welke rol en bijdrage vervult een onderneming in het uiteindelijke klantresultaat.

Het blijft niet alleen bij assessment en analyse, wij voelen ons verantwoordelijk en zijn gecommitteerd aan ons advies en stropen onze mouwen op voor implementatie.

We bouwen toekomst georiënteerde ondernemingen gebaseerd, op onze inzichten, die ook over jaren nog waarde leveren voor hun klanten en succesvol zijn. Wij helpen om investeringen gefundeerd te laten groeien.

Wij staan zij aan zij met onze opdrachtgevers/stakeholders op het pad van change en transitie om veranderkracht te mobiliseren op weg naar commercieel succes.

RedFoxBlue partners staan samen samen met het RedFoxBlue-executive-team, het MT van een organisatie en Equity partner aan de bron om de ambitieuze groeiplannen te realiseren. Het samen bouwen aan een organisatie die is toegerust voor de toekomst. Veranderkracht te mobiliseren  door een integrale kijk op processen en de mens-factor in een organisatie.

Wij vertellen u in een persoonlijk gesprek vrijblijvend graag meer over onze methodiek die we al bij vele investeerders en familiebedrijven met aantoonbare successen hebben toegepast.

>> Meer weten over bovenstaande of andere programma’s van RedFoxBlue, neem contact op met RedFoxBlue ( info@redfoxblue.nl )  of bel direct met een van onze Foxen, klik hier voor overzicht.

Margerieth Visser en Dick Garritsen, Senior partners RedFoxBlue

E: margerieth.visser@redfoxblue.nl    M: 06-27 083908

E: dick.garritsen@redfoxblue.nl  M: 06-53130199

2 views
284 views

Redeneren vanuit uren of vanuit klanten

Redeneren vanuit aantal uren of vanuit aantal klanten

Productiviteit van uw verkoopteam is belangrijk, maar redeneert u vanuit het aantal uren of vanuit het aantal klanten.

Redenerend vanuit productiviteit gaat het dan om drie hoofdzaken. Te visualiseren door middel van “de handjes”. Hebben we de handjes, wapperen de handjes en leveren de handjes kwaliteit. Waarbij die laatste voor dit artikel minder relevant is.

1 2 3 6