Artikelen

februari 3, 2019 385 views

De salesmanager bepaalt de kleur van het gras

De buren hebben ook gras … Hoe groen dat gras is, hangt vooral af van hoe de salesmanager met zijn team omgaat. Als ik over motivatie spreek, moet ik altijd denken aan die aap die een banaan krijgt en deze zeer tevreden opeet. Indien de aap in de kooi ernaast een paar druiven krijgt, wil hij die ook en hij weigert de banaan verder op te eten. Of als u het liever bij mensen wilt zien: een ieder is blij met zijn loonsverhoging totdat blijkt dat een collega meer loonsverhoging krijgt.

Cold calling of social selling, zelfde excuses

De personen die in verleden hard riepen dat cold calling niet werkte, zullen dit binnenkort ook roepen over social selling.

Cold calling is dead’; een veelgehoorde en te lezen quote de laatste tijd op allerlei bijeenkomsten en websites. Nu is cold calling niets anders dan een van de vele manieren om te prospecteren. Beurzen, direct marketing, mond-tot-mondreclame… het zijn allemaal manieren om te werken aan prospecting. De ene manier wat efficiënter of effectiever dan de andere. Afhankelijk van uw budget, soort product en klant kiest u een mix van de diverse acquisitie mogelijkheden.

552 views
311 views

RedFoxBlue beste bedrijf in MT1000 salesadvies en training

Hoofddorp – In het jaarlijkse onderzoek van het Business Blad Management Team is Salesadviesbureau RedFoxBlue als beste bedrijf beoordeeld. Het bureau, met vestigingen in Hoofddorp en Den Bosch, heeft op de onderdelen klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering top beoordelingen gekregen van haar relaties. Het jaarlijkse onderzoek van Management Team MT1000 meet de ervaringen van meer dan 4000 zakelijke beslissers. De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in de uitgave van 13 december 2018 van het blad. RedFoxBlue heeft hele mooie scores behaald, waardoor het bedrijf tot beste Salesadviesbureau in 2018 is uitgeroepen:
• Op klantgerichtheid 4,5 op een schaal van 5
• Op productleiderschap 4,2 op een schaal van 5
• Op excellente uitvoering 4,3 op een schaal van 5

Waardepropositie: hoe verkoop of lanceer je ze? III

In het voorgaand artikel heb ik uitgelegd hoe je op eenvoudige wijze een krachtige waardepropositie ontwikkelt. In dit vervolgartikel leg ik je uit hoe je de ontwikkelde propositie het best op de markt kunt brengen. Onderstaande stappenplan kan overigens ook uitstekend gebruikt worden om bestaande producten in nieuwe markten te lanceren. Denk bijvoorbeeld aan productlancering in een nieuw land of het aanboren van een nieuw doelgroep voor een bestaand product.

604 views
1.258 views

Waardepropositie: hoe ontwikkel je ze? II

In het voorgaand artikel heb ik uitgelegd wat een waardepropositie exact is en waarom het zo ontzettend belangrijk is om hier veel aandacht aan te schenken. In dit vervolgartikel leg ik uit hoe je op een simpele doch effectieve manier een waardepropositie ontwikkelt. Na het ontwikkelen van je propositie moet je de volgende vier belangrijke vragen kunnen beantwoord:

  • Is de markt voldoende groot voor deze propositie en kan ik hiermee geld verdienen?
  • Op welke manier voeg ik waarde toe, en welk probleem los ik op?
  • Waarom zegt de klant uiteindelijk ja tegen mij in plaats van mijn concurrent?
  • Is er daadwerkelijk markt voor mijn propositie?