Artikelen

27.584 views

Waardepropositie: wat is het en wat kun je ermee? I

Regelmatig hoor je accountmanagers klagen over concurrenten die betere producten aanbieden. Soms zelfs voor lagere prijzen. Of ze komen erachter dat de salesafdeling de klant eigenlijk niet duidelijk genoeg kan uitleggen wat nu precies het onderscheidend vermogen is van het product en de organisatie ten opzichte van de concurrent. Vaak is er dan geen sterke waardepropositie geformuleerd.

Wat is een Sales Excellente organisatie?

Aan het begin van mijn sales carrière stond ik voor de opdracht om in een grote B2B organisatie sales excellence te implementeren. De eerste vraag die ik mezelf stelde was: wat is sales excellence en wat maakt de ene sales organisatie veel succesvoller dan een andere? Dat was geen gemakkelijke vraag aangezien er zowel op internet, als binnen en buiten het bedrijf verschillende visies bestaan op de term ‘sales excellence’.

588 views
1.926 views

Segmenten: waarom doelgroepen segmenteren?

De ene klant is kansrijker dan de andere. Dit geldt ook voor prospects. Focus op de kansrijke doelgroepen brengt succes. Dit is één van de vijf harde wetmatigheden uit ons model, Sales Acceleratie Management, die zorgt voor gegarandeerde omzetgroei. Met de juiste segmenten breng je de juiste focus aan in jouw marktbewerking. Slimmer selecteren is al snel goed voor 20% omzetgroei.

Hoe kom ik er achter waar de beste kansen liggen? Hoe selecteer ik de beste klanten en prospects?

1.119 views
128 views