Artikelen

173 views

Blijvend verkoopsucces

RedFoxBlue begeleidt organisaties naar verkoopsucces. In onderstaand model is dit weergegeven in het “€” teken. Samen met de klantorganisatie bereiken we verkoopsucces (€) door management en professionals op de verkoopvloer te stimuleren tot gewenst verkoopgedrag. Het symbool voor gewenst verkoopgedrag is het rode “vliegwiel”. Het symboliseert dat management en verkoopprofessionals zich effectief en efficiënt richten op de juiste klanten en prospects. Deze doelgroepen slim bewerken via meerdere kanalen en de best passende proposities. Op basis van een hoge netto verkooptijd en de juiste contactfrequentie (marktdruk). En met een hoge mate van succes (hitrates). Wanneer jouw vliegwiel goed is ingericht en ritmisch draait dan ben je verzekerd van een snelle groei in salesperformance en -resultaten.

 

Sales activity based management

Sales Activity Based Management (SABM) is in sales en marketing helaas nog steeds een weinig gebruikte manier van denken en werken. Zelfs ondanks alle laagdrempelige mogelijkheden die de toenemende digitalisering ons bieden. Terwijl het de basis vormt om vooruit te komen (en eventueel tijdig bijsturen) en doelstellingen te behalen. Dit heeft vaak vervelende consequenties tot gevolg.

255 views
195 views

Verkoopgedrag & Strategie

Een verkoopteam kan pas effectief, efficiënt en energiegevend opereren als de randvoorwaarden die de organisatie biedt, de individuele verkoopprofessional ondersteunt in zijn of haar dagelijkse werk. In dit artikel leggen we de relatie tussen “verkoopgedrag” en “strategie”.

Inteelt verkoopprognose

Mijn bewering is dat jij als directeur waarschijnlijk te lief bent voor de commercieel directeur, salesmanager en je verkopers. Althans, als het om hun verkoopdoelen gaat. Je zou gezond argwanend moeten zijn, want waarschijnlijk haal je dit jaar weer niet de omzet die in jouw verkoopgroep zit. 

151 views
20.313 views