Blog

255 views

Redeneren vanuit uren of vanuit klanten

Redeneren vanuit aantal uren of vanuit aantal klanten

Productiviteit van uw verkoopteam is belangrijk, maar redeneert u vanuit het aantal uren of vanuit het aantal klanten.

Redenerend vanuit productiviteit gaat het dan om drie hoofdzaken. Te visualiseren door middel van “de handjes”. Hebben we de handjes, wapperen de handjes en leveren de handjes kwaliteit. Waarbij die laatste voor dit artikel minder relevant is.

Een verkoopplan dat niet in de onderste la belandt

Hoe houden we het verkoopplan uit de la – draagvlak
Een goed verkoopplan moet draagvlak hebben in uw verkooporganisatie. De manier om dit te creëren is om gezamenlijk aan, in ieder geval delen van, dit plan te werken. Gezamenlijk betekent niet alleen uw buitendienst maar ook uw binnendienst en support afdelingen. Wat ging er goed en wat ging er fout in 2018 en wat leren we hiervan, wat zijn de verwachtingen bij onze relaties en markten, welke diensten en producten moeten anders worden gepositioneerd, wat verwachten we van marketing, hoe worden wij in sales gecontroleerd/ gecoacht , waar hebben we extra hulp nodig.

maart 6, 2019 244 views
243 views

Steeds weer beter: Lean Six Sigma in Sales:

Lean en Six Sigma zijn jarenlang het exclusieve domein geweest van operations en engineering afdelingen. Voor commercie was het echter vooral een marketing tool om de kwaliteit van de dienstverlening te onderstrepen.

Zelden werden Lean of Six Sigma gebruikt om de commerciële processen effectiever en efficiënter te laten functioneren. Commercie was immers vooral een creatief proces dat niet in een hokje kon worden gevangen. Mede omdat Lean en Six Sigma tegenwoordig vooral in combinatie worden gebruikt, zijn we tot nieuwe inzichten gekomen. Met dezelfde principes kunnen juist binnen het commerciële domein in korte tijd spectaculaire resultaten op het gebied van klanttevredenheid, efficiency en effectiviteit worden geboekt.

De salesmanager bepaalt de kleur van het gras

De buren hebben ook gras … Hoe groen dat gras is, hangt vooral af van hoe de salesmanager met zijn team omgaat. Als ik over motivatie spreek, moet ik altijd denken aan die aap die een banaan krijgt en deze zeer tevreden opeet. Indien de aap in de kooi ernaast een paar druiven krijgt, wil hij die ook en hij weigert de banaan verder op te eten. Of als u het liever bij mensen wilt zien: een ieder is blij met zijn loonsverhoging totdat blijkt dat een collega meer loonsverhoging krijgt.

februari 3, 2019 304 views
458 views

Cold calling of social selling, zelfde excuses

De personen die in verleden hard riepen dat cold calling niet werkte, zullen dit binnenkort ook roepen over social selling.

Cold calling is dead’; een veelgehoorde en te lezen quote de laatste tijd op allerlei bijeenkomsten en websites. Nu is cold calling niets anders dan een van de vele manieren om te prospecteren. Beurzen, direct marketing, mond-tot-mondreclame… het zijn allemaal manieren om te werken aan prospecting. De ene manier wat efficiënter of effectiever dan de andere. Afhankelijk van uw budget, soort product en klant kiest u een mix van de diverse acquisitie mogelijkheden.

1 2 3 5