Blog

mei 23, 2018 51 views

eRFM in e-mail marketing

In een eerder artikel heb ik je uitgelegd waarom het als email marketeer verstandig is om aan de slag te gaan met een RFM-analyse. Daarbij vertelde ik ook al kort wat over Engagement RFM (eRFM). In dit vervolgartikel wil ik daar wat dieper op ingaan. Want waar het RFM-model klanten enkel onderverdeelt op basis van aankoopgedrag, richt eRFM zich ook op online gedrag. Zo kun je de data afkomstig van je e-mailcampagnes eenvoudig koppelen aan een RFM-analyse. En dat levert een scherpere segmentatie op dan het traditionele RFM-model.

E-mail Facts & Design 2018 [Infographic]

E-mail marketing is nog steeds één van de belangrijkste tools waarmee je aandacht kunt trekken van (potentiële) klanten. Het is echter wel belangrijk dat je jouw nieuwsbrieven op het juiste moment verstuurd. Een moment waarvan je onderzocht hebt dat jouw doelgroep de tijd heeft om jouw bericht te openen én ook rustig te lezen. Verder doe je er verstandig aan om het design van je nieuwsbrief aan een aantal voorwaarden te laten voldoen. In onderstaande infographic geven we je tips over waar je op moet letten bij het opmaken en versturen van je volgende nieuwsbrief.

mei 3, 2018 86 views
maart 6, 2018 144 views

Factoren die je open rate beïnvloeden

Hoe meet je het succes van je e-mailcampagne? Waarschijnlijk kijk je dan eerst naar de hoeveelheid ontvangers die je mail geopend hebben. Echter wil dit niet altijd alles zeggen. Er zijn namelijk verschillende factoren die meespelen bij het bepalen of een open rate hoog genoeg is. In dit artikel leg ik uit wat een open rate precies is en hoe je deze correct interpreteert. Ook geef ik je een aantal tips voor je volgende mailcampagne.

Krachtige lead magnets in 6 stappen

Het genereren van goede leads is soms een behoorlijke uitdaging. Want waarom zouden potentiële klanten hun contactgegevens bij jou achterlaten als de voordelen hiervan niet duidelijk zijn? De beste manier om succesvol leads te generen is door gebruik te maken van een zogenaamde ‘lead magnet’. Goede lead magnets zorgen voor meer conversie op je website. Ze leveren je kwalitatieve leads op en dat is natuurlijk wat je wilt. Want hoe meer leads je genereert, des te meer potentiële klanten je binnen kunt halen. Hieronder leg ik je aan de hand van zes stappen en een aantal voorbeelden uit hoe het werkt.

januari 4, 2018 123 views
december 15, 2017 278 views

Verhoog je conversie met de RFM-analyse

Om succesvolle email campagnes de deur uit te doen, dien je goed zicht te hebben op wie je klanten daadwerkelijk zijn. Het is belangrijk om te weten hoe vaak jouw klanten een product of dienst bij je afnemen en wat ze dan gemiddeld per keer uitgeven. Ook wil je natuurlijk weten welke klanten onlangs nog bij je besteld hebben en wie je (bijna) kwijt bent. Beiden target je namelijk op een andere manier. Tenminste, als je het goed aanpakt 😉 Met de RFM analyse kun je deze data inzichtelijk maken. In dit artikel leg ik je uit hoe.

1 2 3 5