Blog

maart 6, 2018 121 views

Factoren die je open rate beïnvloeden

Hoe meet je het succes van je e-mailcampagne? Waarschijnlijk kijk je dan eerst naar de hoeveelheid ontvangers die je mail geopend hebben. Echter wil dit niet altijd alles zeggen. Er zijn namelijk verschillende factoren die meespelen bij het bepalen of een open rate hoog genoeg is. In dit artikel leg ik uit wat een open rate precies is en hoe je deze correct interpreteert. Ook geef ik je een aantal tips voor je volgende mailcampagne.

Krachtige lead magnets in 6 stappen

Het genereren van goede leads is soms een behoorlijke uitdaging. Want waarom zouden potentiële klanten hun contactgegevens bij jou achterlaten als de voordelen hiervan niet duidelijk zijn? De beste manier om succesvol leads te generen is door gebruik te maken van een zogenaamde ‘lead magnet’. Goede lead magnets zorgen voor meer conversie op je website. Ze leveren je kwalitatieve leads op en dat is natuurlijk wat je wilt. Want hoe meer leads je genereert, des te meer potentiële klanten je binnen kunt halen. Hieronder leg ik je aan de hand van zes stappen en een aantal voorbeelden uit hoe het werkt.

januari 4, 2018 111 views
december 15, 2017 123 views

Verhoog je conversie met de RFM-analyse

Om succesvolle email campagnes de deur uit te doen, dien je goed zicht te hebben op wie je klanten daadwerkelijk zijn. Het is belangrijk om te weten hoe vaak jouw klanten een product of dienst bij je afnemen en wat ze dan gemiddeld per keer uitgeven. Ook wil je natuurlijk weten welke klanten onlangs nog bij je besteld hebben en wie je (bijna) kwijt bent. Beiden target je namelijk op een andere manier. Tenminste, als je het goed aanpakt ­čśë Met de RFM analyse kun je deze data inzichtelijk maken. In dit artikel leg ik je uit hoe.

E-mail campagne meten: open rate, ctr en cto

“Meten is weten”, een veel gehoorde kreet binnen marketing. En dat klopt als een bus. Tenminste… Als je weet hoe je de cijfertjes moet interpreteren. Want wat vertelt een open rate, click through rate (CTR) of click to open rate (CTO) je nu eigenlijk? En vergeet je niet de verhoudingen recht te trekken wanneer je resultaten afkomstig uit een A/B test naast elkaar legt? And what about benchmarking? Benchmarking is, mits goed toegepast, een uitstekende manier om je eigen marketing prestaties te verbeteren.

oktober 26, 2017 195 views
oktober 6, 2017 225 views

7 type afbeeldingen die je Click Through Rate verhogen

We kennen allemaal de gezegde: ‘Een foto zegt meer dan duizend woorden.’ Daar ben ik het absoluut mee eens. Het is echter niet iets wat je er ‘zomaar’ even bij doet. De juiste afbeelding kan zorgen voor meer engagement en een flinke boost geven aan de click through rate (CTR) van je e-mail. Terwijl een verkeerd gekozen afbeelding juist je CTR flink omlaag kan halen. Het is dus verstandig om goed na te denken over welke afbeeldingen je wilt gaan gebruiken.

1 2 3 5