Blog

september 5, 2018 135 views

Programmatic advertising: hoe werkt het?

Programmatic advertising is natuurlijk niets nieuws. Wat wel nieuw is, is de enorme inhaalslag dat het aan het maken is. Zo is de online advertentiemarkt in Nederland het afgelopen jaar nog met 9 procent toegenomen. Goed voor een omzet van 1,8 miljard euro! Naar verwachting neemt dit de komende jaren alleen maar verder toe. Ook bij RedFoxBlue zetten we programmatic advertising in voor onze klanten. Om tot een effectieve targeting te komen, gebruiken we inzichten uit onze voorspellende modellen.

5 makkelijke e-mail copywrite technieken

Copywriting betekent eigenlijk niets meer en niets minder dan iets verkopen van achter je toetsenbord. Het is persuasief tekstschrijven met als doel ervoor zorgen dat de ontvangers overgaan tot een specifieke actie. Om dat voor elkaar te krijgen… “You need to make them an offer they can’t refuse.” 😉 En ja, dat is inderdaad veel makkelijker gezegd dan gedaan! Laten we beginnen bij het begin…

juli 10, 2018 102 views
mei 23, 2018 102 views

eRFM in e-mail marketing

In een eerder artikel heb ik je uitgelegd waarom het als email marketeer verstandig is om aan de slag te gaan met een RFM-analyse. Daarbij vertelde ik ook al kort wat over Engagement RFM (eRFM). In dit vervolgartikel wil ik daar wat dieper op ingaan. Want waar het RFM-model klanten enkel onderverdeelt op basis van aankoopgedrag, richt eRFM zich ook op online gedrag. Zo kun je de data afkomstig van je e-mailcampagnes eenvoudig koppelen aan een RFM-analyse. En dat levert een scherpere segmentatie op dan het traditionele RFM-model.

E-mail Facts & Design 2018 [Infographic]

E-mail marketing is nog steeds één van de belangrijkste tools waarmee je aandacht kunt trekken van (potentiële) klanten. Het is echter wel belangrijk dat je jouw nieuwsbrieven op het juiste moment verstuurd. Een moment waarvan je onderzocht hebt dat jouw doelgroep de tijd heeft om jouw bericht te openen én ook rustig te lezen. Verder doe je er verstandig aan om het design van je nieuwsbrief aan een aantal voorwaarden te laten voldoen. In onderstaande infographic geven we je tips over waar je op moet letten bij het opmaken en versturen van je volgende nieuwsbrief.

mei 3, 2018 122 views
maart 6, 2018 189 views

Factoren die je open rate beïnvloeden

Hoe meet je het succes van je e-mailcampagne? Waarschijnlijk kijk je dan eerst naar de hoeveelheid ontvangers die je mail geopend hebben. Echter wil dit niet altijd alles zeggen. Er zijn namelijk verschillende factoren die meespelen bij het bepalen of een open rate hoog genoeg is. In dit artikel leg ik uit wat een open rate precies is en hoe je deze correct interpreteert. Ook geef ik je een aantal tips voor je volgende mailcampagne.

1 2 3 5