Blog

januari 4, 2018 89 views

Krachtige lead magnets in 6 stappen

Het genereren van goede leads is soms een behoorlijke uitdaging. Want waarom zouden potentiële klanten hun contactgegevens bij jou achterlaten als de voordelen hiervan niet duidelijk zijn? De beste manier om succesvol leads te generen is door gebruik te maken van een zogenaamde ‘lead magnet’. Goede lead magnets zorgen voor meer conversie op je website. Ze leveren je kwalitatieve leads op en dat is natuurlijk wat je wilt. Want hoe meer leads je genereert, des te meer potentiële klanten je binnen kunt halen. Hieronder leg ik je aan de hand van zes stappen en een aantal voorbeelden uit hoe het werkt.

Verhoog je conversie met de RFM-analyse

Om succesvolle email campagnes de deur uit te doen, dien je goed zicht te hebben op wie je klanten daadwerkelijk zijn. Het is belangrijk om te weten hoe vaak jouw klanten een product of dienst bij je afnemen en wat ze dan gemiddeld per keer uitgeven. Ook wil je natuurlijk weten welke klanten onlangs nog bij je besteld hebben en wie je (bijna) kwijt bent. Beiden target je namelijk op een andere manier. Tenminste, als je het goed aanpakt 😉 Met de RFM analyse kun je deze data inzichtelijk maken. In dit artikel leg ik je uit hoe.

december 15, 2017 90 views
oktober 26, 2017 105 views

E-mail campagne meten: open rate, ctr en cto

“Meten is weten”, een veel gehoorde kreet binnen marketing. En dat klopt als een bus. Tenminste… Als je weet hoe je de cijfertjes moet interpreteren. Want wat vertelt een open rate, click through rate (CTR) of click to open rate (CTO) je nu eigenlijk? En vergeet je niet de verhoudingen recht te trekken wanneer je resultaten afkomstig uit een A/B test naast elkaar legt? And what about benchmarking? Benchmarking is, mits goed toegepast, een uitstekende manier om je eigen marketing prestaties te verbeteren.

7 type afbeeldingen die je Click Through Rate verhogen

We kennen allemaal de gezegde: ‘Een foto zegt meer dan duizend woorden.’ Daar ben ik het absoluut mee eens. Het is echter niet iets wat je er ‘zomaar’ even bij doet. De juiste afbeelding kan zorgen voor meer engagement en een flinke boost geven aan de click through rate (CTR) van je e-mail. Terwijl een verkeerd gekozen afbeelding juist je CTR flink omlaag kan halen. Het is dus verstandig om goed na te denken over welke afbeeldingen je wilt gaan gebruiken.

oktober 6, 2017 208 views
oktober 11, 2017 52 views

Waardepropositie: hoe verkoop of lanceer je ze? III

In het voorgaand artikel heb ik uitgelegd hoe je op eenvoudige wijze een krachtige waardepropositie ontwikkelt. In dit vervolgartikel leg ik je uit hoe je de ontwikkelde propositie het best op de markt kunt brengen. Onderstaande stappenplan kan overigens ook uitstekend gebruikt worden om bestaande producten in nieuwe markten te lanceren. Denk bijvoorbeeld aan productlancering in een nieuw land of het aanboren van een nieuw doelgroep voor een bestaand product.

1 2 3 7