Blog

december 17, 2016 1.115 views

Segmenten: waarom doelgroepen segmenteren?

De ene klant is kansrijker dan de andere. Dit geldt ook voor prospects. Focus op de kansrijke doelgroepen brengt succes. Dit is één van de vijf harde wetmatigheden uit ons model, Sales Acceleratie Management, die zorgt voor gegarandeerde omzetgroei. Met de juiste segmenten breng je de juiste focus aan in jouw marktbewerking. Slimmer selecteren is al snel goed voor 20% omzetgroei.

Hoe kom ik er achter waar de beste kansen liggen? Hoe selecteer ik de beste klanten en prospects?

december 16, 2016 253 views
november 28, 2016 76 views

Blijvend verkoopsucces

RedFoxBlue begeleidt organisaties naar verkoopsucces. In onderstaand model is dit weergegeven in het “€” teken. Samen met de klantorganisatie bereiken we verkoopsucces (€) door management en professionals op de verkoopvloer te stimuleren tot gewenst verkoopgedrag. Het symbool voor gewenst verkoopgedrag is het rode “vliegwiel”. Het symboliseert dat management en verkoopprofessionals zich effectief en efficiënt richten op de juiste klanten en prospects. Deze doelgroepen slim bewerken via meerdere kanalen en de best passende proposities. Op basis van een hoge netto verkooptijd en de juiste contactfrequentie (marktdruk). En met een hoge mate van succes (hitrates). Wanneer jouw vliegwiel goed is ingericht en ritmisch draait dan ben je verzekerd van een snelle groei in salesperformance en -resultaten.

 

juli 10, 2016 78 views
mei 10, 2016 108 views

Sales activity based management

Sales Activity Based Management (SABM) is in sales en marketing helaas nog steeds een weinig gebruikte manier van denken en werken. Zelfs ondanks alle laagdrempelige mogelijkheden die de toenemende digitalisering ons bieden. Terwijl het de basis vormt om vooruit te komen (en eventueel tijdig bijsturen) en doelstellingen te behalen. Dit heeft vaak vervelende consequenties tot gevolg.