Blog

226 views

RedFoxBlue beste bedrijf in MT1000 salesadvies en training

Hoofddorp – In het jaarlijkse onderzoek van het Business Blad Management Team is Salesadviesbureau RedFoxBlue als beste bedrijf beoordeeld. Het bureau, met vestigingen in Hoofddorp en Den Bosch, heeft op de onderdelen klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering top beoordelingen gekregen van haar relaties. Het jaarlijkse onderzoek van Management Team MT1000 meet de ervaringen van meer dan 4000 zakelijke beslissers. De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in de uitgave van 13 december 2018 van het blad. RedFoxBlue heeft hele mooie scores behaald, waardoor het bedrijf tot beste Salesadviesbureau in 2018 is uitgeroepen:
• Op klantgerichtheid 4,5 op een schaal van 5
• Op productleiderschap 4,2 op een schaal van 5
• Op excellente uitvoering 4,3 op een schaal van 5

Waardepropositie: hoe verkoop of lanceer je ze? III

In het voorgaand artikel heb ik uitgelegd hoe je op eenvoudige wijze een krachtige waardepropositie ontwikkelt. In dit vervolgartikel leg ik je uit hoe je de ontwikkelde propositie het best op de markt kunt brengen. Onderstaande stappenplan kan overigens ook uitstekend gebruikt worden om bestaande producten in nieuwe markten te lanceren. Denk bijvoorbeeld aan productlancering in een nieuw land of het aanboren van een nieuw doelgroep voor een bestaand product.

298 views
561 views

Waardepropositie: hoe ontwikkel je ze? II

In het voorgaand artikel heb ik uitgelegd wat een waardepropositie exact is en waarom het zo ontzettend belangrijk is om hier veel aandacht aan te schenken. In dit vervolgartikel leg ik uit hoe je op een simpele doch effectieve manier een waardepropositie ontwikkelt. Na het ontwikkelen van je propositie moet je de volgende vier belangrijke vragen kunnen beantwoord:

  • Is de markt voldoende groot voor deze propositie en kan ik hiermee geld verdienen?
  • Op welke manier voeg ik waarde toe, en welk probleem los ik op?
  • Waarom zegt de klant uiteindelijk ja tegen mij in plaats van mijn concurrent?
  • Is er daadwerkelijk markt voor mijn propositie?

Waardepropositie: wat is het en wat kun je ermee? I

Regelmatig hoor je accountmanagers klagen over concurrenten die betere producten aanbieden. Soms zelfs voor lagere prijzen. Of ze komen erachter dat de salesafdeling de klant eigenlijk niet duidelijk genoeg kan uitleggen wat nu precies het onderscheidend vermogen is van het product en de organisatie ten opzichte van de concurrent. Vaak is er dan geen sterke waardepropositie geformuleerd.

9.724 views
297 views

Wat is een Sales Excellente organisatie?

Aan het begin van mijn sales carrière stond ik voor de opdracht om in een grote B2B organisatie sales excellence te implementeren. De eerste vraag die ik mezelf stelde was: wat is sales excellence en wat maakt de ene sales organisatie veel succesvoller dan een andere? Dat was geen gemakkelijke vraag aangezien er zowel op internet, als binnen en buiten het bedrijf verschillende visies bestaan op de term ‘sales excellence’.