Accell Group

SPARTA

Accell Group N.V. is een sterke, ambitieuze organisatie en richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen & accessoires en fitnessapparatuur. De onderneming heeft marktleidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen gemeten in omzet.

Accell Nederland B.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt fietsen en onderdelen onder de merknamen Batavus, Juncker Bike Parts, Koga, Loekie, Sparta, Van Nicholas en XLC-componenten. De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument.

De rol van RedFoxBlue? Bouwen, implementeren en borgen van “sales acceleratie aanpak” voor SPARTA inclusief commercieel strategische advisering voor en naar de totale Accell group. SPARTA van een zwak presterend merk binnen 5 jaar fors laten groeien op alle kerndoelen (financieel – marktaandeel – numerieke distributie) door een uitgekiende cross selling propositie te combineren met een gerichte sales aanpak en maatwerk training en begeleiding.

Naar tevredenheid? Jazeker, dit zegt de directie van Accell Group over RedFoxBlue: “Sterk in analyse, sterk in strategie en bij de implementatie gaan ze mee de modder in. Helemaal top. We groeien tegen de trend in”   

Verkregen resultaten

Verkregen resultaten

Forse groei


  • Meer dan verdubbeling van het aantal verkoop punten
  • Betere prestaties per verkooppunt door cross selling propositie en tools/kunde op het verkooppunt (recent)
  • Strategische focus en organisatie inrichting voor de toekomst ingericht (recent)

Vraag

Vraag


  • Hoe buigen we zwakke prestaties SPARTA om naar een blijvend beter renderend bedrijf?
  • Hoe zetten we de Accell organisatie klaar voor de toekomst?

Oplossing

Oplossing

SAM aanpak voor SPARTA


  • Winnaars van Morgen programma voor SPARTA: commerciële strategie en aanpak uitgewerkt met draagvlak
  • Analyse en bepalen verkooppunten voor groei. Via data analyse en logica target lijst samen gesteld
  • Cross selling propositie uitgewerkt met aantrekkelijk groei systeem (brons – zilver – goud) voor verkooppunten
  • Sales kanalen ingericht en op elkaar afgestemd: marketing/leads – buitendienst – binnendienst
  • Maatwerk training & coaching programma ingebed in de praktijk (ervaringsgericht leren en verbeteren)
  • Periodiek klantenpanel sessies & verder versterken op kunde en tools (met name binnendienst)

Winnaars van Morgen advisering naar en voor Accell


Op basis van benchmarks advies naar inrichting Accell organisatie. Met name in de context van het veranderende speelveld vanuit technologie (digitaal), koopgedrag en kanalen inzet.