BP (B2B)

Value Selling

Door data analyse is potentieel in kaart gebracht. Op basis van bestaande sterke propositie is een nieuw team aan de slag gegaan met een nieuwe aanpak (value selling).  Begeleiding van team gedurende aantal jaren heeft resultaten geleverd in de vorm van significante omzetgroei!

Vraag

Vraag

Groeien door acquisitie


BP wilde groeien, met name door een versnelling aan te brengen in de acquisitie van nieuwe klanten.  Welke segmenten zijn het meest interessant en het meest kansrijk? Hoe gaan wij deze groepen benaderen – wat is de beste aanpak en hoe geven wij ons team de allerbeste aanpak, tools en technieken mee?

Oplossing

Oplossing

Data


Om BP hiermee in staat te stellen een goede target lijst en aanpak te formuleren is een data analyse gemaakt. De volgende analyses zijn gemaakt:

  • Penetratie en Share of Wallet per segment, regio en accountmanager
  • Kansrijkheid per segment
  • Klantwaarde en klantpiramide analyse
  • Klantwaarde en migraties over laatste 3 jaren

Proces


Inrichting van een maatwerk marketing en sales aanpak (lemniscaat) met voor alle processen alle benodigde tools (accountplan, gespreksformat, vragenlijsten, USP’s, rapportages, coachingsformat). Gezamenlijke opzet van campagnes.

Mens


Inrichting van een maatwerk marketing en sales aanpak (lemniscaat) met voor alle processen alle benodigde tools (accountplan, gespreksformat, vragenlijsten, USP’s, rapportages, coachingsformat). Gezamenlijke opzet van campagnes.