Carglass

Online leeromgeving om ontwikkeling van de hele organisatie te stimuleren

Carglass heeft veel aandacht voor leren en continu verbeteren. Management en leidinggevenden worden regelmatig geschoold. Zo ook op commerciële vaardigheden door RedFoxBlue. De grote uitdaging is om de commerciële vaardigheden ook bij alle medewerkers en monteurs in de vestigingen te ontwikkelen. Daartoe heeft RFB in opdracht van Carglass een online leeromgeving ontwikkeld.

Verkregen <strong>resultaten</strong>

Verkregen resultaten

Meer doen met dezelfde tevreden klant!


Door alle aspecten van de commerciële leeromgeving in kleine blokjes in online modules te plaatsen is er een online leeromgeving ontstaan die ervoor zorgt dat het ‘train-the-trainer-principe’ optimaal is uit te rollen. Het resultaat is een stijgende omzetlijn op het gebied van upsellen bij uitgevoerde opdrachten, ofwel meer doen met dezelfde tevreden klant!

Vraag

Vraag

Management en leidinggevende zijn veel commerciëler geworden, zouden we dit ook bij alle medewerkers voor elkaar kunnen krijgen?


Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade en vervanging. De organisatie ziet de noodzaak om meer en extra verkoop te gaan doen buiten de service gerichte oplossing van autoruitschades. Via de online modules worden er steeds kleine stukjes van het commerciële proces behandeld zodat alle medewerkers er meer plezier in hebben te gaan verkopen. Deze modules zijn gebouwd om in weinig tijd effectief te kunnen werken aan commerciële vaardigheden van de medewerkers.

Oplossing

Oplossing

Mens


Nadat vaardigheden en processen doorgelicht zijn, is een plan gemaakt om de commerciële vaardigheden te ontwikkelen. Deze commerciële vaardigheden zijn vertaald in korte en bondige online modules. Leidinggevenden worden – via het train-the-trainer-principe – in staat gesteld om hiermee hun medewerkers te laten werken aan hun commerciële vaardigheden.

Primair doel was om van service organisatie te gaan naar een service organisatie met een commerciële inslag, dit is gebeurd door:

  • Training
  • Bouwen online modules
  • Vaardigheden die geborgd zijn in de organisatie

De resultaten zorgen voor een nog sterkere positie in de markt en meer tevreden klanten.