EasySwim

Een succesvolle zwemlesmethode in binnen- én buitenland

Plezier, betrokkenheid en leren door ervaren. Deze punten staan centraal binnen de zwemlesmethode van EasySwim. Kinderen voelen zich veilig en vertrouwd in het water en leren gaat haast vanzelf. Door de focus op het zwemplezier en het behalen van een optimaal resultaat loopt EasySwim (inter)nationaal voorop. Naast het grote aantal zwembaden en zwemscholen in Nederland die de EasySwim methode toepassen, gaat onze methodiek ook al de grens over.

Een op zwemonderwijs “disruptive” propositie op een “disruptive” manier laten groeien naar marktleiderschap. Vanuit een ijzersterk zwemonderwijs concept rondom de pijlers plezier en ervaringsgericht leren, samen met een unieke waarde propositie voor zwembaden (in een licentie model) is het aantal zwembaden met de EasySwim zwemlesmethode gegroeid van 20 naar 100 en is de internationale expansie veelbelovend.

Verkregen resultaten

Verkregen resultaten


  • Aantal klanten is met factor 5 toegenomen en blijft groeien
  • Retentie boven de 95% met een zeer hoge klanttevredenheid hebben basis gelegd voor verdere groei
  • Succesvolle introductie met groei in aantal klanten in Finland en Noorwegen met opstart in Duitsland en UK

Vraag

Vraag

Hoe laten we meer kinderen genieten van onze prachtige zwem onderwijs aanpak?


Al ruim 15 jaar zijn de oprichters succesvol met hun zwem onderwijs methode. Stel je eens voor dat nog veel meer kinderen met plezier naar de zwemles gaan. Dat ze nog effectiever leren.

Oplossing

Oplossing


RedFoxBlue heeft het EasySwim team geholpen met het waarmaken van haar ambities door een acceleratie aanpak – 1 dag per week Paul van Hek + compacte maatwerk training op sales door Roel Gerritsen.

Op de cruciale behoeften en kernwaarden heeft RedFoxBlue geholpen met het versterken van de propositie. Zowel het zwemonderwijs concept als ook de totale support voor zwembaden is fors verbeterd. Hier is met name ook de nieuwe wereld betrokken (technologie) en zetten we fors in op schaalvoordelen voor alle zwembaden.

Data: NPS methode voor meten van klantbeleving doorgevoerd (ouders oordelen zo direct over hun beleving) en daarnaast is er uniek systeem uitgewerkt waar kinderen op een speelse manier leren en tegelijk digitaal feedback geven direct aan hun lesgever

Proces: Op de voor zwembaden relevante momenten van de waarheid is een gerichte marketing en sales aanpak opgezet. Centraal staat het via verschillende kanalen verleiden van DMU personen om EasySwim te ervaren in de praktijk.

Mens: Werk/leerproces ingericht langs de momenten van de waarheid. Ervaringsgericht leren is de basis van de zwemles methode maar nu ook doorgevoerd binnen marketing en sales richting de zwembaden en binnen de propositie (NPS metingen inzetten als middel voor versneld leren en verbeteren voor de organisatie en voor de lesgever)

Meer weten? Neem contact met ons op