NDC Mediagroep

  • 2018-2019:

    Programmamanager NDC mediagroep. Fase 1: Reorganiseren 4 afdelingen (Traffic, Digital development, Productiehuis, ICT) als set-up voor implementatie nieuwe strategie. Inclusief integratie van overnames Pro-time en CMCG. Fase 2: Vervolgens implementatie nieuwe strategie via jaarplan. Fase 2 programmamanager voor de transformatie naar media-marketing bedrijf in de reguliere bedrijfsvoering en projecten. Vervanging CFO gedurende afwezigheid agv ziekte op verschillende taken. Frank de Roon was als programma manager lid van het MT en rapporterend aan CEO.

    2016-2018:

    • Commerciële en operationele introductie van nieuw pricingmodel bestaande uit inrichting systemen, ontwikkelen data driven salesplan, ontwikkelen en uitvoeren trainingsplan zowel systemen als salesvaardigheden, ontwikkelen support tools voor sales, implementatie via actie / campagne
    • Versterken van processen: Go-to-market en Closed loop:
      • Ontwikkelen en implementeren GTM proces bestaande uit fasering (funnel), tools, taken & verantwoordelijkheden (RACI) en overlegstructuur t.b.v. het straks organiseren van productintroducties in de zakelijke markt
      • Ontwikkelen en implementeren Closed Loop proces: een gesloten proces van offerte naar factuur, inclusief autorisatieflows
    • Reorganisatie salesteams en implementatie data gedreven acquisitive t.b.v. Salesplan 2018 voor regionale salesteams.
      • Reorganisatie van salesteams
      • Implementatie data gedreven sales modellen: Lead scoring, Next Best Offer, Churn Propensity
      • Implementatie integrale contactstrategie en opbouw van e-mailmarketing als extra kanaal
      • Implementatie sales management werkstructuur en ritme
      • Implementatie sales funnel en bijpassende rapportage methodiek
      • Training en begeleiding sales managagement & team
      • Resultaat: jaartarget 2018 gerealiseerd alsmede kostenverlaging door reorganisatie