Bidfood & Unilever Food Solutions

Sparen voor Succes

Bidfood (voorheen Deli XL) bedient haar klanten in de horeca, catering en zorg dagelijks met betrouwbare leveringen uit een totaalaanbod van food en non-food producten van de beste kwaliteit. Bidfood heeft circa 800 leveranciers en een assortiment van ca. 60.000 artikelen. Online besteld en bezorgd tot in de keuken.

Unilever Food Solutions helpt chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden, zodat hun klanten blijven terugkomen. UFS maakt ingrediënten die belangrijke tijdwinst opleveren in de keuken, zonder in te boeten aan smaak of geur.  En zorgen constant voor nieuwe ideeën en inspiratie voor een fris en verrassend menu. Dit met sommige van ’s werelds bekendste merken: Knorr, Hellmann’s, Lipton en nog vele andere.

UFS is leverancier van Bidfood en Bidfood dus een belangrijke klant (en kanaal) voor UFS. Gezamenlijk hebben ze het belang om de klantrelatie met restaurants, hotels, cateraars en andere klanten verder te ontwikkelen en allebei hebben ze informatie die hiervoor van belang is. RFB heeft geholpen met het in kaart brengen van loyaliteit en potentieel om zo een gezamenlijk programma mogelijk te maken. Op basis van cross-sell kansen en samenhang tussen producten is content opgesteld om klanten te inspireren en zijn aanbiedingen gevoed om de relatie verder te ontwikkelen. Een inspirerend loyaliteitsprogramma voor de klanten van Bidfood: Sparen voor Succes.

Verkregen resultaten

Verkregen resultaten

Significante omzetgroei door data gedreven spaarprogramma


·        20% deelname

·        25% incrementele omzetgroei

·        Hoge waardering bij deelnemers en medewerkers

Deze campagne is genomineerd voor de Foodservice Marketing Award 2016

Vraag

Vraag

Trouwe klanten belonen en ontwikkelen


Bidfood wil haar trouwe klanten graag belonen, Unilever Food Solutions wil deze relaties graag verder uitbouwen. Help ons met inzichten waarmee we een gezamenlijk programma kunnen inrichten om de relatie met onze loyale klanten te bevestigen en ontwikkelen.

 

Oplossing

Oplossing

Data


Het gezamenlijk voeren van een spaarprogramma was reeds in 2013/2014 succesvol gebleken. Het uitwisselen van data is echter een probleem, zowel vanuit wet- en regelgeving, als vanuit de relatie die beide partijen hebben.

RedFoxBlue heeft als ‘neutrale derde’ de data geïntegreerd en geanalyseerd om beide partijen in staat te stellen gezamenlijk een relevant en succesvol programma neer te zetten voor haar klanten.

Primair doel was om de beste cross-sell kansen te analyseren:

  • Next best offer model: per doelgroep zijn de cross-sell aanbiedingen met het hoogste potentieel geïdentificeerd
  • Market basket analyse: de samenhang tussen producten is bepaald middels een basket analyse

 

Met de output van beide modellen zijn doelgroepen bepaald, is content opgesteld en zijn spaarproducten en aanbiedingen geselecteerd.

Meer weten? Neem contact met ons op