Artikelen

Artikelen
3 views

Leer innoveren in een snel veranderde en onzekere wereld

Wat staat innoveren in organisaties in de weg?

We leven in complexe wereld waarin veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen door de intrede van; digitalisering, nieuwe technologieën én de enorme toename en het steeds groter wordende belang van data en data-gedreven-ondernemen. Iconische bedrijven worden verdrongen door nieuwkomers, geen idee wie morgen je concurrenten zijn en met wat voor business-modellen. Succesvolle strategieën en business-modellen van gisteren zijn al lang geen garantie meer voor de successen van morgen. Daarom is het belangrijk om de invloed van innovatie en disruptie te begrijpen die het op organisaties heeft in deze complexe en steeds sneller veranderende en onzekere wereld.

Maar wat is innovatie nou eigenlijk? Waarom is het voor organisaties zo moeilijk om te innoveren? Hoe ontwikkel je innovatie vaardigheden in organisaties?

Wat is LinkedIn?

Een vraag waar niet veel mensen over nadenken, maar hier lees je het antwoord op de vraag: Wat is LinkedIn? Veel mensen kennen LinkedIn als een social media platform voor professionals. Dat klopt helemaal, maar daar mist  nog een deel. LinkedIn is namelijk een database. Een database die door de gebruikers zelf wordt ge-update. Daar kan je dus gebruik van maken.

112 views
166 views

De 7 geboden van commercieel leiderschap in een VUCA-wereld

Een indringende spreuk waar ik onlangs aan werd herinnerd op het internet was: ´we bewegen, dus we zijn nog niet dood’. En dat is waar, dacht ik: er mag weer bewogen worden in werkend Nederland. Maar ik dacht ook direct: leidinggevenden lopen daarbij voorop en dat vraagt veel van ze in deze tijd! Zij vervullen immers in de meeste branches tegelijkertijd de rol van innovator, coach, grensbewaker, relatiebeheerder, klappenvanger, procedureschrijver en reorganisator. Met daarnaast nog de verwerking van de eigen emoties en de veranderde persoonlijke (leef-)omstandigheden, voorwaar een hele klus, merken we in onze Salesconsultancy!

Belangrijke vraag is dus: hoe heeft nou die leidinggevende die midden in deze enorme verandering overeind is gebleven, dat gedaan? En nog breder: wat als deze razendsnelle verandering niet een uitzondering is, maar een gewoonte wordt? Zijn er geboden waaraan managers moeten voldoen die ons leiden in deze onvoorspelbare wereld?

Achterlopen op target, wat te doen?

De twee top accountmanagers Jeroen en Martijn liggen zwaar achter op hun target, wat doe je als salesmanager?

De meeste salesmanagers zullen heel begrijpelijk de druk op resultaten bij de verkopers flink opvoeren vanuit de veronderstelling dat dit de verkoopresultaten wel positief zal ombuigen. Bij het opvoeren van de druk zien we bijvoorbeeld wijzigingen in de aansturing van maand naar weekplanning, wekelijkse ‘commit’ meetings, veelvuldig onderlinge bilats, checken of ‘alles‘ nog wel goed verloopt maar bijvoorbeeld ook vaker gezamenlijke klant visits etc. Is dit voor u herkenbaar?

april 9, 2020 368 views
april 9, 2020 291 views

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Als vertrouwen het fundament, de basis is, voor een effectief, efficiënt en energie gevend team dan kan het niet anders of je hebt het daar als team regelmatig over. Het is een gevoelig onderwerp en in de dagelijkse samenwerking zijn er kleine en grote gebeurtenissen die bepalend zijn voor het niveau van vertrouwen dat in een team aanwezig is. Het begint natuurlijk met een duidelijke, gemeenschappelijke definitie van het begrip vertrouwen. Want dan heb je het in ieder geval over hetzelfde.

1 2 3 7