Artikelen

Artikelen
134 views

Sales en Marketing alignment

Sales en Marketing alignment, de nr 1 succesfactor voor betere sales resultaten

Organisaties die sales en marketing alignment op een juiste manier hebben gerealiseerd zijn significant succesvoller dan organisaties die dat (nog) niet hebben gerealiseerd. (bron CSO-Insight)

Commerciële Du Diligence of inzicht in commerciële slagkracht?

Als Investeerder of Business Angel meer grip op uw investering door heldere inzichten in Commerciële slagkracht van een organisatie; commerciële potentie voor de toekomst.

RedFoxBlue -Nr 1. In MT1.000 voor commercieel advies- kijkt vanuit een ander perspectief naar Commerciële Du Diligence!

Wij geven inzichten in de commerciële slagkracht van een organisatie, we extrapoleren geen op cijfers uit het verleden, maar we kijken juist naar de commerciële potentie voor de toekomst.

Met onze insteek hebben we een aantal familiebedrijven succesvol begeleid in de transitie naar nieuwe eigendomsverhoudingen door investeerders en business angels door een breder inzicht en andere bedrijfsperspectieven te geven op commerciële slagkracht; het uitgangspunt voor toekomstig commercieel succes en groei!

274 views
374 views

Redeneren vanuit uren of vanuit klanten

Productiviteit van uw verkoopteam is belangrijk, maar redeneert u vanuit het aantal uren of vanuit het aantal klanten.

Redenerend vanuit productiviteit gaat het dan om drie hoofdzaken. Te visualiseren door middel van “de handjes”. Hebben we de handjes, wapperen de handjes en leveren de handjes kwaliteit. Waarbij die laatste voor dit artikel minder relevant is.

Een verkoopplan dat niet in de onderste la belandt

Hoe houden we het verkoopplan uit de la – draagvlak

Een goed verkoopplan moet draagvlak hebben in uw verkooporganisatie. De manier om dit te creëren is om gezamenlijk aan, in ieder geval delen van, dit plan te werken. Gezamenlijk betekent niet alleen uw buitendienst maar ook uw binnendienst en support afdelingen. Wat ging er goed en wat ging er fout in 2018 en wat leren we hiervan, wat zijn de verwachtingen bij onze relaties en markten, welke diensten en producten moeten anders worden gepositioneerd, wat verwachten we van marketing, hoe worden wij in sales gecontroleerd/ gecoacht , waar hebben we extra hulp nodig.

468 views
677 views

Steeds weer beter: Lean Six Sigma in Sales:

Lean en Six Sigma zijn jarenlang het exclusieve domein geweest van operations en engineering afdelingen. Voor commercie was het echter vooral een marketing tool om de kwaliteit van de dienstverlening te onderstrepen.

Zelden werden Lean of Six Sigma gebruikt om de commerciële processen effectiever en efficiënter te laten functioneren. Commercie was immers vooral een creatief proces dat niet in een hokje kon worden gevangen. Mede omdat Lean en Six Sigma tegenwoordig vooral in combinatie worden gebruikt, zijn we tot nieuwe inzichten gekomen. Met dezelfde principes kunnen juist binnen het commerciële domein in korte tijd spectaculaire resultaten op het gebied van klanttevredenheid, efficiency en effectiviteit worden geboekt.