Workshop ‘Lean Six Sigma en Sales’

Tijd: 15 maart 2019, van 15:00 – 17:00 ontvangst 14:30

Locatie:Kantoor Symbol, Stationsplein 26, pal tegenover het NS station

Investering: 25 euro

Event beschrijving:

Kan Lean Six Sigma mij echt helpen om het salesproces te verbeteren? Het antwoord is ja!

Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door RedFoxBlue, dé specialist op het gebied van  salesoptimalisatie, en Symbol, dé specialist op het gebied van Lean Six Sigma. U krijgt inzichten in hoe Lean Six Sigma is toe te passen in salesorganisaties om grip te krijgen op de salesprocessen en om meer te verkopen met hetzelfde aantal sales medewerkers.

Tijdens deze bijeenkomst die wij gezamenlijk met onze partner Symbol organiseren, krijgt u inzichten in hoe Lean Six Sigma is toe te passen in salesorganisaties om grip te krijgen op de salesprocessen en om meer te verkopen tegen lagere verkoopkosten.

Datagedreven sales

Het accent binnen salesorganisaties ligt meestal op het bouwen van relaties. Dit vindt dan vaak weer plaats op basis van het bekende ‘onderbuikgevoel’. Data speelt daarin meestal geen rol van betekenis. En áls er al salesdata voorhanden is, wordt er vaak niets mee gedaan.

Het doel van het toepassen van Lean Six Sigma methodieken binnen salesorganisaties is om via een datagedreven manier het verkoopresultaat te verhogen. Daarbij wordt aandacht besteed en inzicht verkregen in het verkoopproces. Want ook het opbouwen van relaties is een proces.

Een goed ingericht salesproces

Binnen sales wordt er enorm geïnvesteerd in het verkrijgen van contacten en in het bouwen aan een netwerk. Maar lukt dit ook daadwerkelijk effectief als je hiervoor geen goed ingericht proces voorhanden hebt? Wij weten dat Lean Six Sigma hierbij uw organisatie kan ondersteunen.

Hoe kom je tot een optimale afstemming tussen jouw propositie en de wensen van de klant als je niet precies weet wat je organisatie kan. Bij veel organisaties is er sprake van een omvangrijke klant- en productportfolio. Als organisatie heb je echter een beperkte capaciteit. Er moeten dus keuzes worden gemaakt. Hoe doe je dat?

Voor wie?

De bijeenkomst is interessant voor ieder die zich bezighoudt met sales en salesprocessen, zoals accountmanagers, marketing/sales managers en directies.

Programma

14:30 uur     Inloop en ontvangst met koffie / thee

15:00 uur     Welkom

15:05 uur     Lean Six Sigma, wat is het eigenlijk, hoe zet je het in en wat kun je bereiken?

Edwin Kippers – Senior Consultant | Master Black Belt, Symbol

15:45 uur     Praktijkervaringen met Lean Six Sigma in sales organisaties

Frank Lieshout – Directeur | Black Belt in Sales, RedFoxBlue

16:30 uur       Forumdiscussie

17:00 uur     Afronding en aansluitend netwerkborrel

Wanneer & waar?

De bijeenkomst vindt plaats op 15 maart 2019 a.s. op het kantoor van Symbol in Amersfoort (Stationsplein 26, pal tegenover het NS station).

Mis dit niet!

De toegangsprijs bedraagt slechts € 25,- per persoon. Er is plek voor 45 deelnemers.

Nu inschrijven op dit event: