Sales consultancy

CONSULTANCY

 

Analyse en advies voor commerciële vraagstukken

 

Onze consultants

Onze consultants zijn optimaal uitgerust om, geleid door hun ervaring en opleidingen, (commerciële) vraagstukken diepgaand te kunnen analyseren en tot een blijvende oplossing te brengen. Ze gebruiken naast Lean Six Sigma-methodieken, speciale door RedFoxBlue ontwikkelde instrumenten.  Alle consultants hebben jarenlange ervaring als leidinggevende in het commerciële domein en kennen dus het klappen van de zweep.

Onze werkwijze

Als rode draad bij de consultancy-opdracht loopt het nauwkeurig in beeld brengen van de klantreis en het daaraan gekoppelde interne commerciële proces. De huidige situatie wordt in kaart gebracht en de gewenste situatie geschetst.

Vanuit verschillende perspectieven wordt ingezoomd op de succes- en faalfactoren van de huidige en toekomstige commerciële input en output. Instrumenten die daarvoor ingezet worden zijn de Salesscan, de Sales Acceleration Management analyse en Markt- en klantanalyses.

Er is continu sprake van samenwerking met de opdrachtgever en terugkoppeling van de huidige kwaliteit, het aanwezige verbeterpotentieel en de voorgestelde interventies.

Alle aspecten van de organisatie komen aan bod:

  1. Close up van de onderstroom

We bekijken het geheel van aanwezige competenties en voor succes zeer belangrijke gevoelens, emoties, waarden en overtuigingen binnen de commerciële organisatie.

  1. Inzoomen op sales

We onderzoeken het verbeterpotentieel van de doelgroepen, verkoopkanalen en proposities. Plus de optimale marktdruk en performance.

  1. Inzoomen op randvoorwaarden

We kijken scherp naar de randvoorwaarden die het verkoopsucces nu en in de toekomst tegenhouden of stimuleren, zoals strategie, structuur en systemen, leiderschap en verkopers.

  1. Panoramaview van de markt

Via trend analyses en meestal een klantenpanel bekijken we of u effectief inspeelt op de markt, uw klanten, kansen en positie.

  1. Praktische plan van aanpak

Scherpe analyses worden omgezet in een praktisch plan van aanpak, met afgemeten interventies, zodat je de juiste prioriteiten kunt stellen. Alleen die dingen doen die écht noodzakelijk zijn. Een plan dat niet in de la verdwijnt maar je helpt om het verschil te maken. Sales excellence is het doel, het plan is slechts een middel.

Vijf redenen om te kiezen voor RedFoxBlue-consultancy:

  • Het koopproces van de klant wordt exact gekoppeld aan het interne proces van de onderneming, waardoor de kans op succes sterk toeneemt;
  • Momenten van de Waarheid worden geïdentificeerd, gekwantificeerd en tegen een benchmark gehouden, zodat het gehele salesproces kan worden geoptimaliseerd;
  • Redenen en oplossingen voor achterblijvende commerciële resultaten worden inzichtelijk gemaakt;
  • je krijgt een helder inzicht in de professionaliteit van het salesteam;
  • Je weet zeker dat je straks alleen die dingen doet die echt noodzakelijk zijn om het resultaat maximaal te verbeteren.

Interesse in dit programma?

Neem contact op met RedFoxBlue via info@redfoxblue.nl, bel ons op 088 520 5454 of vul onderstaand formulier in.