Mark van Weeren

  • 06 11 23 40 43
  • mark.van.weeren@redfoxblue.nl
"Customers will never love a company until the employees love it first" (Simon Sinek)

Passie

“Hoera, mensen zijn dagelijks bezig hun organisaties aantrekkelijker, effectiever, efficiënter en succesvoller te maken, we willen de klant verleiden!”

Mooi om hierbij te inspireren, samenhorigheid te realiseren, te werken aan bevlogenheid en commitment en de oorspronkelijke commerciële doelen veelal zelfs overtreffen. Mijn interesse voor datgene wat de organisatie aan trotse producten, techniek, materialen en kennis voortbrengt vormt een belangrijke drijver en ‘facilitator’ hiervoor.

Laten we starten met een scherpe doelanalyse zodat mensen zich kunnen laten horen en symptoombestrijding of een keuze voor cosmetische aanpak de onderneming bespaard blijft. Mijn uitdaging ligt er vervolgens in om samen met het management een inschatting te maken wat nu echt de hefboom is tot succes en wat rand voorwaardelijk is. Vaak behoeft de keuze voor bepaalde oplossingen moed en zeker als het gaat om een wat meer fundamentelere aanpak. Naast de inhoudelijke oplossing zal ook het individu en het team zichzelf sterk moeten maken om samen te werken zodat het beoogde verkoopsucces wordt bereikt.

Expertise gebieden en toegevoegde waarde

  1. Organisaties helpen vanuit mijn eigen netwerk en relaties.
  2. Projectmanagement, scrum (‘project delivery’).
  3. Interim management.
  4. Advies, coaching, training (‘verander management’) op de onderstaande gebieden:
    • Commerciële analyse en schrijven verander case
    • Klantbestand (data) analyse
    • Ontwerpen en bouwen van een sales en change (acceleratie) programma
    • Optimaliseren van het sales planning en besturing systeem
    • Begeleiding ‘nieuwe business concepten versneld naar de markt brengen’
    • Bouwen van het sales verhaal naar buiten en alle tools (sales playbook)
    • Training van verschillende salessystemen, zoals: Consultative selling, Solution selling, Challenger sales, Telefonisch verkopen (afspraken maken), Accountmanagement.
    • Selectie en implementatie van verkoopinformatie (CRM) systemen
    • Ontwerp, optimalisatie en in gebruik namen van een salesproces en salesfunnal
    • Projectmanagement, Scrum en Agile werken (incl. team alignement aanpakken als accountability)

Persoonlijk en uitgangspunten

  • Drive om voorop te gaan tijdens vernieuwingen.
  • Bedenker en ontwerper van commerciële concepten.
  • Kan zaken uitleggen en behapbaar maken (stappen schema’s).
  • Inspireren en mensen actief betrekken.
  • Vakmanschap, productkwaliteit en klantgerichtheid – leveren vooruitgang en succes.
  • Communicatie – aanspreken en heldere afspraken maken.
  • Evaluatie van behaalde resultaten – stilstaan om verder te kunnen gaan.
  • Onderlinge verschillen en kwaliteit van relaties – samen bereik je meer.
  • Ontwikkelen van zelfinzicht – een open houding en gevoel voor verantwoordelijkheid, vormen pijlers voor succesvol samenwerken.

Ervaring

Zie voor diverse projecten: https://www.linkedin.com/in/mark-van-weeren-5408b6/

Achtergrond

Van oorsprong bedrijfskundige, Erasmus Universiteit. Als sales engineer bij een ingenieursbureau begonnen. Daarna business analist en projectleider van implementaties van CRM systemen, begeleider van innovatie management en consultant en trainer van commerciële organisaties. Ervaring in verschillende lijnmanagement functies tot ‘go tot the market’ manager van security oplossingen.

 

Blogberichten