Training Key account management

Maximaliseren van de klantwaarde van strategische accounts

Training key account management – Maximaliseren van de klantwaarde van strategische accounts
Als verantwoordelijke voor een strategisch belangrijke en vaak grote klant moet je in staat zijn om effectief en efficiënt met je schaarse tijd en energie om te gaan. Derhalve moet je voortdurend de juiste prioriteiten stellen en bijstellen. Key accountmanagement is een specifieke marktbenadering die je hierbij helpt. Het zorgt voor focus op het tot stand brengen, uitbouwen en consolideren van een intieme, maatwerk relatie met prioriteitsklanten. Klanten Optimaal Exploiteren (KOE) vanuit een wederzijdse “win-win” situatie voor de klant en voor het bedrijf.

RedFoxBlue is met zijn sales trainingen verkozen tot de nummer 1 op het vlak van Verkooptrainingen en Advies door de MT1000.

Voor wie
Key accountmanagers en accountmanagers

Doelstelling
Klanten Optimaal Exploiteren (KOE) vanuit een wederzijdse “win-win” situatie voor de klant en voor het bedrijf.

Na afloop van de opleiding

  • Heb je een brede set aan actuele account management inzichten en ‘best practices’ aangereikt gekregen:
    • waarmee je inzicht krijgt in de basisbegrippen en kritische succesfactoren tav accountmanagement;
    • waarmee je binnen je eigen verkooporganisatie accountmanagement structureel vorm kan geven;
    • waarmee je fungeert als senior gesprekspartner, vanuit het vertrekpunt ‘partner in business’;
    • en zo je verkoopresultaten bij je key accounts verbeteren.
  • Heb je een verdieping opgedaan in vaardigheden en inzichten in het proces van accountmanagement
    • de commerciële bedrijfsstrategie vertalen en interpreteren naar doelstellingen en de rol die verschillende typen large accounts voor de onderneming hebben te realiseren;
    • weet je hoe je key accounts moet selecteren en heb je de criteria gedefinieerd hiervoor;
    • heb je inzicht in het maken van een key account analyse, hoe de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van je eigen bedrijf in combinatie met die van je accounts kunt analyseren;
    • je leert denken in krachtenvelden: relatie key account en zijn klanten en de relatie tussen uw bedrijf en de key accounts;
    • je leert een methodiek toepassen hoe je samen met jouw klant kunt sparren om tot een model of ‘canvass’ te komen, om een routine of te veel commodity product hoger in de waardeketen te krijgen. Dit door meer maatwerk definiëren met service en support erbij waardoor je de klant steviger aan je kunt binden.
    • je leert een succesvolle accountstrategie op te zetten;
    • je bent in staat, en maakt dat ook in deze training accountmanagement,  om een (dynamisch) intern én extern accountplan en planning te maken;
    • je krijgt instrumenten aangereikt, en weet deze toe te passen, om accounts gestructureerd te bewerken en te beheren;

Duur
De opleiding bestaat uit 3 dagen

Niveau
Bij voorkeur aantal jaren saleservaring.

Studiebelasting
We willen zoveel mogelijk oefenen en sparren met elkaar. Leeswerk wordt zoveel mogelijk als huiswerk meegegeven. Op de eerste opleidingsdag wordt het lesmateriaal uitgereikt. Je haalt het meeste rendement uit een Key accountmanagement training als je na ieder blok de leerstof bestudeert en het volgende trainingsblok alvast doorneemt. Onze vuistregel is 8 uur les is 4 uur voorbereiding en bestudering. De studiebelasting bedraagt daarmee circa 36 uur.

Begeleiding
Naast de opleiding bieden wij de deelnemers additionele begeleiding bij het implementeren van key account management in de vorm van coaching tegen een geringe meerprijs. Over de precieze invulling van deze begeleiding gaan wij graag nader met je in gesprek.

Materiaal
We hebben een op de praktijk gebaseerd werk-/handboek. In dit boek zijn voorbeelden en concepten opgenomen. Tijdens de opleiding zal je, waar nodig, de concepten aanpassen aan de specifieke situatie in jouw bedrijf.

Certificaat
Als je de opleiding Key account management hebt gevolgd, krijg je een deelname certificaat

Investering
Voor de 3-daagse open training hanteren we een tarief van €950,- p.p.., voor de incompany training stemmen we dit onderling af.

Deze prijs is inclusief:

  • Nederlandstalig werkboek
  • Templates
  • Individuele coaching is separaat te regelen tegen geringe meerprijs
  • Genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

Hoe kan ik de training volgen
• Incompany training
De training key account management kan incompany op maat worden aangeboden eventueel in combinatie met een doelgericht begeleidingsprogramma om de resultaten maximaal te borgen in de praktijk. Interesse? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

• Open training
De training key account management kan als open training worden gevolg. Met een groep enthousiaste collega’s van diverse bedrijven ga je aan de slag. We kennen diverse startdata per jaar.

    • 14 en 15 september, met een terugkom dag op 5 oktober
    • 2 en 3 november, met een terugkom dag op 23 november of
    • 11 en 12 januari 2021, met een terugkom dag op 1 februari

• Online training
Het mogelijk om de training key account management op afstand via een webinar te volgen.  Met een groep enthousiaste collega’s ga je online aan de slag. Interesse? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Heb je verdere vragen over deze training key account management of wil je je aanmelden?
We beantwoorden al je vragen of helpen je met je aanmelding. Bel ons op 088 520 5454 of vul onderstaand formulier in.

    Hoe wilt u de training invullen (verplicht)
    Incompany trainingOpen trainingOnline training