Verkoopplan workshop

In 2 dagen met een doorlooptijd van 2 a 3 weken je verkoopplan 2021 gereed

Workshop verkoopplan / salesplan – De winnende commerciële strategie

Iedere manager of directeur ziet het belang van doordachte commerciële plannen, jij natuurlijk ook! Niet zelden blijkt echter dat de gemaakte plannen niet leiden tot het gewenste resultaat. Uit onderzoek blijkt dat de faalkans, waarbij vooraf gestelde doelstellingen niet, of slechts gedeeltelijk gerealiseerd worden, rond de 75% is.

Toch schrijven we ieder jaar weer bladzijden vol met commerciële plannen waarvan we weten dat de kans van slagen ongewis is. Verspilling van tijd en moeite? In de workshop verkoopplan: de winnende strategie, leer je hoe je een klantgericht verkoopplan opstelt, implementeert maar ook direct maakt samen met je collega’s. Je gaat concreet aan het werk met je eigen plan en leert hoe de lean beginselen je helpen om kort cyclisch te reageren op veranderingen in de omgeving.

Voor wie

Algemeen directeuren, commercieel directeuren, sales managers, service managers en managers met hun teams

Doelstelling

Gedurende deze workshop maak je in een doorlooptijd van 2 a 3 weken het verkoopplan voor je bedrijf, afdeling of team. We maken op basis van gedegen analyses een ambitieus, haalbaar, motiverend en actiegericht verkoopplan, We leveren de tools en mindset voor een succesvolle implementatie en borgen de aanpassingen in de toekomst.

Programma

  • Stap 1: Opvragen en bestuderen relevante cijfers en documentatie
  • Stap 2: Telefonische of face2face intake keyspelers
  • Stap 3: Dag 1 met team: gezamenlijk bouwen aan het verkoopplan, aansluitend op deze sessie wordt versie 0.1 van het verkoopplan opgeleverd
  • Stap 4: Tussen dag 1 en 2 zoeken deelnemers waar nodig zaken uit en bouwen verder aan het verkoopplan samen met RedFoxBlue
  • Stap 5: Dag 2 met team: gezamenlijk het verkoopplan afmaken inclusief actie en verbeterplannen, aansluitend op deze sessie wordt versie 0.2 van het verkoopplan opgeleverd
  • Stap 6: Waar nodig worden door deelnemers nog zaken aangescherpt of uitgezocht indien noodzakelijk naar aanleiding van dag 2.
  • Stap 7: Na dag 2, eventueel met nog gemaakte aanvullingen is uw verkoopplan klaar. We verwerken alle gegevens en leveren op middels een presentatie aan de keyspelers

Duur

Doorlooptijd van 2 a 3 weken met een tijdsinvestering gezamenlijk van twee dagen tijdens de teamdagen en een individuele investering van ongeveer 1 dag in de periode tussen de teamdag 1 en 2.