Business Development Manager

Medior functie

Business Development Manager met passie voor kwaliteit

Onze opdrachtgever is een dynamisch, toekomstgericht familiebedrijf, waar innovatie en de traditie hand in hand gaan. Het leveren van een kwaliteitsproduct in de food, dat de dagelijkse beleving bijzonder maakt, staat centraal. Door continu te innoveren op het gebied van duurzame toepassingen van ingrediënten èn duurzame bedrijfsvoering, onderscheidt onze opdrachtgever zich t.o.v. de concurrentie. Tegelijk heeft het de waardevolle maatwerkaandacht richting haar klanten in de ‘out of home’- markt weten te behouden. Bovendien voelt het relatief kleine medewerkersteam zich verbonden door gezamenlijke waarden, die vertaald worden in gedrag. Samen de schouders eronder zetten, samen gaan voor het beste resultaat maakt dat men energie-gevend samenwerkt!

Het bedrijf is gevestigd in de regio Woerden; vanuit dit centrale punt in Nederland worden de klanten bediend. Ondanks de uitdagingen in haar markt, is het bedrijf kapitaalkrachtig gebleven en is het toe aan de volgende stap in haar bestaan. Nieuwe technologieën maken het mogelijk om vernieuwingen door te voeren in de bewerking van de markt. Vandaar dat men zoekt naar een nieuw teamlid, die met hen deze stap in sales 2.0 mogelijk wil maken.

Samenvatting van de functie

In de boeiende en uitdagende rol van Business Development Manager ben je de aanjager van het commerciële proces. Dat doe je door – vanuit de verbinding met de grote opdrachtgevers – hun behoeften en wensen vanuit de ontwikkelingen bij hun eindklant te helpen vertalen naar nieuwe producten/diensten. Dat je daarmee gelijktijdig zorgt voor de op- en uitbouw van jouw relaties, is een vanzelfsprekendheid. Door goed naar je klanten te luisteren en de goede doorvertaling naar de interne organisatie te maken, ben jij dus de sleutel tot tevreden klanten en daarmee de omzetgroei van de organisatie.

Als Business Development Manager werk je nauw samen met de directeur/eigenaar. Samen met hem vorm je het team dat zorgt voor de ontwikkeling van de organisatie, waarbij jouw focus vanzelfsprekend ligt op de commercie.

Steekwoorden waarin jij je moet herkennen zijn:

  • Proactief
  • Klant- en oplossingsgericht
  • Zelfstarter/hands-on
  • Verantwoordelijkheid willen krijgen en nemen
  • Empathisch op alle gespreksniveaus
  • Commercieel gedreven met de wil om te winnen
  • Verbindend beïnvloeder

De dagelijkse praktijk van deze functie

Jouw focus ligt op het proactief opbouwen, onderhouden en uitbouwen van het relatiebestand. Dit doe jij op jouw eigen manier, maar centraal staat dat jij in staat bent om vanuit het begrijpen van de uitdagingen van jouw klantportefeuille, de vertaalslag te maken naar de best mogelijke (maatwerk) oplossing. Zodat jouw klant in staat is die beleving te creëren bij zijn klanten die hij voor ogen heeft.

Vanuit jouw kennis en vermogen om de toegevoegde waarde van het product van onze opdrachtgever te vertalen naar wat jouw klant daarmee wil bereiken, lever je een belangrijke bijdrage aan langdurige en waardevolle samenwerkingen tussen onze opdrachtgever en zijn klanten. Een uitdagende functie dus, waarin je jouw commerciële kwaliteiten optimaal kunt inzetten.

De persoon die wij voor ogen hebben:

  • Heeft minimaal 6 jaar werkervaring, het liefst in een commerciële functie binnen de foodbranche.
  • Heeft een HBO opleiding, bij voorkeur met Hotelschool, HAS of HEAO of anders bewezen HBO werk- en denkniveau.
  • Voelt zich aangesproken door de uitdaging om een volgende stap in zijn/haar carrière te zetten en als schakel te dienen tussen klant en organisatie.
  • Heeft een gezonde dosis lef en energie en is niet bang om nieuwe dingen op te pakken en uit te proberen
  • Begrijpt en spreekt de taal van de gesprekspartners (directeuren, inkoopmanagers, food & beverage managers, maar ook de MKB-ondernemer) die in het koopproces een verschillende rol en belang hebben, zodat de verbindende ‘klik’ ontstaat
  • Werkt graag zelfstandig, is proactief, oplossings- en resultaatgericht en communiceert – zowel mondeling als schriftelijk- makkelijk.

Wat mag je van de opdrachtgever verwachten:

  • Een prima salaris dat past bij het niveau van de functie en de werkervaring, met een start-indicatie tussen € 4000 en € 4500 per maand, wat afhangt van werkervaring en vak-volwassenheid.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een auto van de zaak.
  • Een uitdagende, dynamische, innovatieve en kwaliteitsgerichte werkomgeving, waarin je als persoon het verschil kunt maken en waarin ook jou ontwikkeling belangrijk is
  • Alle tools die je nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.

Interesse?

Reageer door je motivatiebrief en CV te sturen naar Adka van Osnabrugge van RedFoxBlue Werving en Selectie. Mobiel nummer +31 6 51280798. Email: saleswerving@redfoxblue.nl

 

Niet exact wat je zoekt? We hebben nog meer vacatures!

Meer weten?

Adka van Osnabrugge

Werving & Selectie specialist


adka.van.osnabrugge@redfoxblue.nl 06 51 28 07 98

Robert Hamminga

Managing Partner RedFoxBlue


robert.hamminga@redfoxblue.nl 06 19 22 87 08